perjantai 7. toukokuuta 2010

Of best quality?

Eeettä sellasta. Tästä Miu Miu -nimen M-kirjaimen heilumisesta olen itse asiassa joskus kauan sitten maininnutkin täällä, mutta nyt otti ja napsahti irti. Onneksi jäi sentään talteen, mutta kyllä ottaa päähän.

Laukku on ostettu vuonna 2008, eikä tämä ole sen ainoa ongelma, vaan myös kahvojen pehmusteet ovat valuneet kahvan toiseen päähän, eli toiset päät kahvoista ovat onttoja. En tiedä, voiko tästä maanantaikappaleesta valittaa minnekään tai lähettää sitä korjattavaksikaan minnekään, vaikka kuitti löytyisikin. Harmittaa vaan suunnattomasti, että erittäin pitkäikäiseksi tarkoitettu laukku kremppaa jo nyt...

I'm extremely disappointed. The M of logo name "Miu Miu" just dropped off some days back. This is not even the only fault on this bag - also the stuffing on bag handles has been moving around and now stuffed to the another end of each handle. MiuMiu quality? This bag was worth bout 1000€ on 2008. Or was it, I mean, worth it? :P

64 kommenttia:

  1. Onneksi muillakin on ongelmia laukkujen kanssa. Itse vein eilen jo toistamiseen Burberryn laukkuni Stockmannille korjattavaksi, koska hihna jäi käteen..taas. Sain laukun joululahjaksi, että käytössä ei ole ollut kuin vasta neljä kuukautta. Että siinä vasta maanantaikappale.

    VastaaPoista
  2. Laita ihmeessä palautetta, mielellään suoraan miu miulle. Kyllä tuon tason ja hintaluokan laukun tulee kestää kauemmin.
    Itselläni ei ole miu miun tuotteita joten en tosin niiden laadusta niin tarkkaan tiedä mutta ainakin Louis Vuittonilla minulle on myyjä ihan erikseen oston yhteydessä maininnut että jos ikinä on mitään ongelmia tai olen tyytymätön jonkin tuotteen laatuun voin reklamoida mihin tahansa heidän liikkeistään.
    Laadukkaammat valmistajat ovat yleensä kuitenkin tarkkoja brandin imagosta ja hyvittävät kyllä herkästi vialliset tuotteet ja aiheutuneen mielipahan.

    VastaaPoista
  3. Todellakin valitat tuosta! Kyllä noinkin kalliin laukun pitäisi pysyä ehjänä pidempään kuin pari vuotta.

    Iu Miu. Hehehehehe.

    VastaaPoista
  4. No johan on perkele. Todellakin reklamoit tosta - en tosin muista mistä oot ton ostanut, mutta pakkohan se on onnistua :/

    VastaaPoista
  5. Vielä lisätäkseni äskeiseen... Stockmannilla sanoivat ettei ainakaan Burberry korvaa mitään. Niinhän sitä luulisi, että imagosta halutaan pitää kiinni. Mutta jos laukusta ei tule enää ehjää, niin kyllä jotain kautta lähtee vihaista viestiä Burberryn suuntaan.

    VastaaPoista
  6. No voi hitsi. Tosi nolo juttu kyllä... Mä en sitten kerennyt poiketa sinne kauppaan ostaa niitä Miu Miun kenkiä... Ihan hyvä koska olen tässä tänään miettinyt, että eihän mulla ole mitään sinistä paitsi se Diorin laukku ja se kuosi ei kyllä mitenkään mee niiden pääskysten kaa.

    Ootan, että huomenna olisi mun Mulberry tullut... Se olisi juhlaa se! :D

    VastaaPoista
  7. Voi ei :O VIHAAN yli kaiken kun ostaa jotain miljoonalla eurolla ja sitten laatu ei ole paljoa parempi kuin H&M:n kamoilla. Naurettavaa. Kannattaa valittaa niin saat uuden laukun.

    VastaaPoista
  8. Siis voi ei! Ihan yököttää. Miten voi olla noin??? Itse olin päättänyt, että seuraava laukkuhankinta olisi Miu Miun, mut niin kökköä, jos laatu on tuota!!! Uskomatonta!:( Ehdottomasti reklamoit!!!

    VastaaPoista
  9. no eihän toi nyt tollai voi mennä? kannattaa tehä reklamaatio, miu miu on aika tarkka tuotteistaa loppupeleissä lueskelin joskus siitä kuinka ne haluu kuitenkin pitää huolen että asiakkaat saa rahoillaan sen mitä ovat alun perin tullu ostamaankin, eli pitkäikäistä laukkua.

    VastaaPoista
  10. Ei se hinta aina ole laadun tae... Se on brändi mikä maksaa eikä laatu.

    VastaaPoista
  11. Mä oisin jo niistä kahvoista valittanut! Mutta nyt viimeistään.. Tää on blää kun asuu täällä..mihin sitten viet..? Suoraan miu miu:lle kehottaisin ilmottamaan..laittaisin sähköpostiin kuvatkin vielä.. Tosin sitten jos laukku pitää lähettää, niin siitä joutuu maksamaan.. Käy kesälomalla Italiassa? ;)

    VastaaPoista
  12. Ehdottomasti valita! Mä valitin eräästä nimeltämainitsemattoman muotitalon korusta, kun aidoiksi luulemistani "helmistä" lähtikin maali kuoriutuen pois parissa kuukaudessa, ja olin ehdottomasti olettanut että sillä hinnalla ei tarvitse edes pohtia onko muutama hassu helmi aito. Koru lähetettin muotitaloon takaisin, ja tuli puolen vuoden päästä uusien (paremmin maalinsa pitävien) muovihelmien kera. Ei se sitä muovihelmiharmitusta poistanut, mutta teki korusta taas käyttökelpoisen :)

    VastaaPoista
  13. Kiva laatu, saa ton laukun näyttämään kopiolta, ku kirjaimet tippuu :D

    VastaaPoista
  14. Mulle kävi samalla tavalla Burberryn laukun kanssa, logo irtosi. Suomen maahantuoja oli tosi töykeä enkä saanut mitään apua, päälle päätteeksi kehottivat ostamaan ensi kerralla laukun joltakin muulta merkiltä jos olen tyytymätön, todella järkyttävää palvelua! Mutta kun otin yhteyttä Britannian Burberryyn, pyysivät lähettämään laukun sinne ja sain sitten rahat takaisin. Laukku oli jo pari vuotta vanhakin!

    VastaaPoista
  15. Toi kahvojen täytteiden valuminen on ihme juttu, mulla on käynyt sama Pradan Antik Nappa Gauffren kanssa. Ja juu, ilmeeni oli myös näkemisen arvoinen kun kiskoin täynnä pursuavaa laukkua kiinni lentokentällä ja vedin jäi käteen (????!!!). Harmitus Harmitus Harmitus :(

    VastaaPoista
  16. Mäkin olen kuullut, että LV:llä saisi korjauttaa laukut ihan ilmaiseksi, jos niissä on jotain pientäkään vikaa. Toivottavasti MiuMiu:lla on sama, pystyisiköhän vaikka Nina'sin kautta korjauttamaan... Luulisi tosiaan, että brändi-imago merkitsee myös Prada-MiuMiu:lle jotain!

    VastaaPoista
  17. No niin luulis! Haha, ne varmaan käännyttää ton takas ja sanoo, ettei korjata, kun tää ei ole meidän tuote vaan joku "iu miu" :D (huono vitsi, tiedetään :D)

    VastaaPoista
  18. Mulla on muutama muukin merkkilaukku, mutta tää on kyllä se ainoa harmillinen kappale... Onneksi ei ole hihna vielä jäänyt käteen, mutta kahvojen toppaukset tunkevat kovasti ulos! Olisipa tämänkin kanssa yhtä helppoa, että voisi vaan kiikuttaa Stockmannille :/

    VastaaPoista
  19. !!! Mitä ihmettä! Luulisi, että Burberryn maine kun on muutenkin ottanut vähän kolhua tässä, että yrittäisivät pitää asiakaspalvelusta kahta kovemmin kiinni. Muuten, meidän äidin Longchamp korjautettiin Stockan kautta, kun siitä lähti pehmuste kahvasta - lopputulos oli, että toisestakin kahvasta oli otettu se ulos! Stockan myyjä oli vaan, että siinä se, kunnossa on. Todella käsittämätöntä, vaikka ei mikään merkkilaukku ollutkaan kyseessä...

    VastaaPoista
  20. Omg, so this can happen even to a Chanel bag!? I've always thought that they must be the only brand in the world who will keep their quality high, but... So good you got it fixed! I'll take this bag to a shop that sells Miu Miu and then see what they can do :)

    VastaaPoista
  21. Saksalaisesta nettikaupasta, mytheresa.com:sta. En tiedä, onko sillä väliä, miltä jälleenmyyjältä sen on ostanut, kai se pitäisi periaatteessa voida palauttaa suoraan MiuMiu:lle? Tai mene ja tiedä...

    VastaaPoista
  22. No aijaa! Haha, uudelle laukulle olis kyllä käyttöä, mut kelpais jos ne vaan es korjais ton ilmaseks...

    VastaaPoista
  23. No, nyt en oo niin kateellinen sit. Olisin muuten ehkä kuollut kateuteen niistä kengistä :D Jejeje, I want to see the cutest Mulberry pouch!

    VastaaPoista
  24. Kai kaikkien merkkituotteiden laatu on vaan laskenut tässä viime vuosina, siltä se alkaa kuulostaa (ja tuntua...) Nyt pitää vaan päättää, minne reklamoin, kun tuo on saksalaisesta nettikaupasta ostettu, mut kai MiuMiu:lle vois suoraankin valittaa :/ Ehkä tää on vaan maanantaikappale, älä huoli! :)

    VastaaPoista
  25. Siltä näyttäs :P Mut nahka on hyväntuntusta tuossa! :)

    VastaaPoista
  26. Teen reklamaation! Hyvä, että niillä on kuitenkin tuollainen politiikka MiuMiu:lla - tuolla ylempänä kommenteissa selvisi, että Burberryllä ei ilmeisesti olla ihan samoilla linjoilla... :P

    VastaaPoista
  27. En oo menossa Italiaan, mut ehkä Saksaan? :D Siellä varmaan on ainakin jossain MiuMiu:n liike, josta kai pitäisi voida tuo lähettää. Toinen vaihtoehto olis kyllä tuo sähköposti, niin sais tietää et korjaako ne edes mitään.

    VastaaPoista
  28. Ah Chanelin helmistä? Chanelin helmet ovat aina olleet muovihelmiä, se kuuluu niiden filosofiaan tms., luin rouvan elämäkerran nimittäin tuossa äsken :P Mautonta vaan, jos niistä irtoaa pinnoitteet. Luulisi, että kun muovihelmiä on alusta lähtien käytetty, niin niihin olisi keksitty jo joku kunnon systeemi, millä pinnoite saadaan pysymään. Mutta hyvä että korjasivat! :)

    VastaaPoista
  29. Häh?? Ihan hullua! Tuolla oli muutama muukin huono kokemus Burberrystä ylempänä, mutta lieneeköhän ongelma lähinnä Suomen maahantuojan asenteessa sittenkin? :P

    VastaaPoista
  30. Voi ei! Valititko siitä minnekään? Haluaisin niin kovasti tietää, että miten Prada/MiuMiu suhtautuu valituksiin laadusta ja korvataanko/korjataanko yhtään mitään... Jotenkin mulla on aina ollut se käsitys, että Prada olisi vielä laadukkaampaa kuin MiuMiu, mutta ei sitten näköjään! :(

    VastaaPoista
  31. Mulla on Pradan nettikaupasta tilattu lompakko, josta meni vetskari rikki vajaan vuoden käytön jälkeen. Laitoin meiliä, johon ei vastattu ja siitä kiukustuneena kaivoin heidän puhelinnumeron, soitin sinne ja asiaan tartuttiin heti. Sain heiltä palautustiedot, pistin lompakon heidän kustannuksella Italiaan ja parin viikon kuluttua se tuli korjattuna takaisin.

    Kannattaa laittaa meili ja soittaa Mytheresalle, mikäli heidän kautta ei saa apua. Kaiva numerotiedustelusta Miuskan Italian puhelinnumero ja sovi korjaus suoraan.

    Varmasti onnistuu!

    VastaaPoista
  32. Moikka!

    Voisitko ottaa yhteyttä Helsingissä merkkiä myyvään liikkeeseen? Siellä luulisi olevan teidossa, että miten Miu Miu:n kanssa kannattaa hoitaa rekalmaatiot niin, että asia tulee kunton. Usein jotain tiettyä merkkiä myyvät liikkeet osaavat auttaa, vaikka tuote ei olisi ostettu heiltä.

    Toivottavasti saat kassisi ehoksi!

    VastaaPoista
  33. No kyllä munkin mielestä. Miu Miuhan se on joka tosta laadusta vastaa, ei se jälleenmyyjä. Muistelin vaan jostain syystä et oisit ostanut ton käytettynä, en tiedä miksi :-D

    VastaaPoista
  34. Hmm, kemikaalicocktail-blogin pitäjä oli muistaakseni palauttanut miu miunsa Nina'siin kun se oli prakaillut parin viikon jälkeen...

    VastaaPoista
  35. mä ehdottaisin, et otat suoraan yhteyttä miu miu:hun. pyydät niitä maksaa myös lähetyskulut. ja jos tuntuu, et mitään ei tapahdu, ni käytä törkeesti blogias hyväkses: pistät linkin tähän juttuun ja kävijämääriä ym faktaa kehiin. eiköhän tuu vauhtia hommaan :-)

    VastaaPoista
  36. jatkan vielä, tää on kiinostava aihe. tai kiinnostava ja kiinnostava. sanotaanko vaikka tärkee? on inhottavaa, jos rakkaat (kalliit) kamat hajoo. ja on kiva tietää, miten eri firmat asioihin suhtautuu.

    mun yhen kaverin chloe-laukku hajos alle vuoden ikäsenä. se sai ku saikin rahat takas, mut helppoo se ei ollu.

    ensimmäinen este oli löytää oikee osote, johon valittaa. lafkat kun ei varsinaisesti jakele niitä osotteita. muistaakseni tarvittiin ranskassa asuvia ystäviä, jotka tyyliin puhelinluettelon avulla löys jonkun osotteen, josta sit pääs asiassa eteenpäin. (tai ehkä ne soitti chloelle ja sai sähköpostiosotteen, en enää muista tarkkaan.) (ja tässä kohti niina varmaan vois auttaa sua.)

    seuraava kiistan aihe oli, et ne sano chloelta, et laukut on kulutustavaraa, et eihän ne nyt ikuisia oo. (haloo, alle vuoden ikänen laukku!) se mun frendi vetos lakiin (asuu ruotsissa, suomen vastaava laki on varmaan virhevastuulaki tai jotain sinnepäin.)

    kolmas kohta oli, et kyseistä laukkuu ei enää valmisteta. (siitä oli nahka revenny, niin et sitä ei voinu korjata.) mut pitkällisen kiistelyn jälkeen se sai rahat takas. (tai ainakin ison osan.)

    ranska ei oo tunnettu internet-maa, joten kuitteja ja muita tositteita piti lähettää faksilla. mutta kuitenkin, loppu hyvin, kaikki hyvin. mitä nyt pieni epäluulo choloen laukkuja kohtaan jäi...

    toivottavasti sun tie ei oo yhtä kivikkoinen! lykkyä tykö!!!

    VastaaPoista
  37. Äh, ärsyttävää että ihan tunnettujenkin (!) merkkien laukut sun muut kremppa jo noin äkkiä. Siskon Longchamp laukun hihna oli hiljattain revennyt. Longchamp ostettu 2009 heinäkuussa. :/

    VastaaPoista
  38. Japp, sitähän mäkin mietin. :D
    On hullua. Että MiuMiu ja silleen, eheh. ==D

    VastaaPoista
  39. Niinpä, hyvä että palvelua sait, tuntuvat varsinkin suomessa, nuo maahantuojat ym. todella hanakasti väittävän kaikkea että "no kyllä vaatteet ja asusteet käytössä kuluvat, pesitköhän sen hameen nyt oikein, missä oikein säilytit paitaasi, ei vastuu ole maahantuojalla, plaaplaaplaa." Aisakasta pitää palvella, hohoi!

    VastaaPoista
  40. Ähh? Onhan Longchampitkin aika hintavia... :D

    VastaaPoista
  41. Mielenkiintoinen muuten tämä viestiketju, olen jo muutamia minuutteja tässä näitä lueskellut ;)

    Ja tullut tulokseen- halpis tai kallis- ihan sama- laatu on kumminkin samaa luokkaa

    VastaaPoista
  42. Tilasin Luisa via Romasta Marc Jacobsin laukun, joka aika vähän käytön (muutama kuukausi) jälkeen suoraan sanottuna räjähti käsiin. Laitoin Luisaan mailia kuvien kanssa, ja siellä oltiin todella ymmärtäväisiä ja sain lähettää laukun heidän kustantamana takaisin. He hoitivat sitten asian MJ:n kanssa ja sain rahat takaisin. Eli suosittelisin ottamaan yhteyttä Mytheresaan, sieltä varmasti neuvovat jos pitää olla suoraan yhteydessä Miumiuhun.

    VastaaPoista
  43. Tosi ikävää, että sulle kävi noin, mutta miu miun laukuissa on todella huono laatu, ja olen joutunut palauttamaan liikkeeseen omani, koska se päästi väriä!

    Eli ei enää minulle miu miun laukkuja, suosittelen muitakin miettimään kaksi kertaa niiden ostamista, laatu ei vastaa hintaa.

    VastaaPoista
  44. what a pity! i think 1000 are way too much for a bag that won't stay longer than 10 years. i'm also thinking bout purchasing a luxury bag. but i won't get a miu miu i think haha.

    VastaaPoista
  45. Nå hyvä jos oot menossa! Se on varmaan paras vaihtoehto. En vain tuomitsisi miu miu:ta niin rankasti kun monet vastanneet, sulla vaan tais olla huono tuuri..se ero ehkä näiden kalliiden ja halpojen laukkujen välillä on, että kuluttajalla on mahdollisuus saada tuote fixattua jos jotain ilmenee..koska totaalista maanantaikappaleiden estämistä on todella vaikea toteuttaa.. Jopa Vuitton voi hajota.. Mutta palvelu pelaa ;) Nykyään on se hyvä, että Eurooppaan lentää sen verran halvalla, että vaikka Suomessa ei ole paikkaa mihin viedä, voi liikkeeseen viemisen hoitaa muutamalla kympillä.. Mulla on Vuitton Pariisissa korjattavana, jätin sen sinne syksyllä, ja haen 3 viikon päästä :D Se oli kyllä syvältä, ettei ne voi lähettää sitä mulle vaikka maksaisin..

    VastaaPoista
  46. Äitini longchampista katkesi myös hihna ja se vietiin Stockalle. Sieltä lähettivät sen sitten korjaukseen ja takaisin Stockan kautta äidille! Ja arvatkaapa kuka korjauslaskun maksoi?! Äitini! Aivan sama, vaikka kyse ei ollutkaan kovin arvokkaasta laukusta, mutta aivan periaatejuttuja tällaiset...

    VastaaPoista
  47. Minulle sanottiin oman Bayswaterini oston yhteydessä, että tuleepa laukkuun milloin hyvänsä mitään "kremppoja", voin heti kiikuttaa sen Fabianinkadun liikkeeseen ns. vika-arvioitavaksi jatkotoimenpiteitä varten. Luulisi, että nuo isommat brändit haluavat pitää imagostaan kiinni, joten eiköhän miukkarisi kohtalokin vielä iloksi muutu :) Ilmoittelehan, miten käy!

    VastaaPoista
  48. Emm... se oli ihan vaan se perusmalli, tarkoitin lähinnä ettei se ollut hintava, vähän huono sanavalinta :)

    VastaaPoista
  49. Mäkin pelkään sitä, että vastaisivat MiuMiulta (en taida edes yrittää etsiä sille maahantuojaa) vaan et "oot säilyttänyt laukkua niin huonosti...", mutta eihän nahkalaukun kuulu rikkoutua kahdessa vuodessa vaikka se olisi joka päivä käytössä ?

    VastaaPoista
  50. Ahaa, eli asia selviäisi paremmin soittamalla! Ja vielä heidän kustannuksellaan, ehkä pitäisi siis vaan ottaa puhelin kauniiseen käteen heti ensimmäisenä ja pirauttaa Miu Miu:lle/Mytheresaan :) Kiitos tsemppauksesta!

    VastaaPoista
  51. Mietin kanssa, että pitäisikö ensin koittaa Nina'sin kautta, mutta toisaalta, kun laukku ei ole sieltä peräisin, niin vähän epäilen heidän auttamisinnokkuuttaan (niin naurettava epäily kun nyt onkin!) :)

    VastaaPoista
  52. Haha, törkeä idea, mut toimiskohan? ;D

    VastaaPoista
  53. Mut kun toi ei ole ostettu sieltä, luulen et niitä ei paljon nappaa :/

    VastaaPoista
  54. Äh voi ei. Pelkään just tota et ne väittää, että a. oon hoitanut laukkua huonosti (no okei, en oo säilyttänyt sitä missään dust bagissa koko ajan ja oon jopa _käyttänyt_ sitä, paljon) b. laukut eivät ole ikuisia (mut hei, 2v. vanha nahkalaukku, pitäisi kestää vähän enemmän vaik käyttäisin joka päivä?). Taidan koittaa eka meilitse ja toiseksi sitten soitan perään, jos ei kuulu vastausta :)

    VastaaPoista
  55. Longchampeissa tuntuu siis olevan aika reilusti vikaa kanssa :/ Mautonta laittaa asiakas maksamaan virheellisen tuotteen korjauksesta seurannut lasku! Kyllä myyjän pitäisi se korjauttaa ihan omaan piikkiinsä, lainkin mukaan, jos kyseessä tosiaan tuotevirhe.

    VastaaPoista
  56. Ahaa! Ehkä tosiaan olis helpompi ottaa yhteyttä Mytheresaan kuin suoraan Miu Miu:lle. Kuitenkin heidän kauppansa kuitti löytyy, joten varmaan osaisivat jotain sanoa :)

    VastaaPoista
  57. Äh, mulla on vähän ristiriitaiset tunteet tuosta MiuMiu:sta, koska toinen heidän laukkunsa on kestänyt aivan loistavasti 3 vuotta runsaassa käytössä. Nykyään kyllä varmasti tsekkaisin sata kertaa MiuMiu:n laukun läpi ennen ostopäätöstä.

    VastaaPoista
  58. Yep, can't recommend MiuMiu based on this experience... But let's see what they'll say when I try to get it fixed - basically I think that customer care actually speaks much more of the company than the products themselves...

    VastaaPoista
  59. Mulberryllä siis pelaa palvelu yhtä hyvin kuin Louis Vuittonilla. Toimisipa MiuMiullakin, laitan nyt ensin mailia Mytheresaan/MiuMiulle ja sitten se nähdään :) Ilmoittelen todellakin!

    VastaaPoista
  60. törkeetä on se, et niitten laukku hajoo noin nopeesti! kerro niille, et täällä jo muutkin avautuu miumiun laadusta, sitä ne tuskin haluu. ja kuinka monta blogia suomessa on, joissa kerrotaan muistakin ku hm:n ym kamoista? eli oon ihan varma, et kaikki tää toimii sun hyväks! nyt vaan vähän röyhkeyttä peliin.

    kuluttajansuojalaki ja valmistajan virhevastuu on myös sun puolella.

    mutta tää kaikki siis sitten vasta, jos homma ei hoidu suoraan sieltä mytheresan kautta.

    edelleen, onnea matkaan!

    VastaaPoista
  61. no mä tänään huomasin, et mun muutaman viikon vanhan lumin kiiltonahkalaukun kiilto (liekkö nahkakin, en ees halua tarkastella lähemmin :() on lähtenyt halkeilemaan. ärrrr..
    no mut maanantaina liikkeeseen sitten.

    onnea laukun kanssa!
    kyllä minun mielestä tuollaisen laukun pitäisi kestää enemmän kerta ne muutaman kympin tekonahka"hirvityksetkin" kestävät! etenkin kun kyse näyttäisi olevan sellaisista asioista, jotka sillä kovasti mainostetulla huolitetulla viimeistelyllä saisi luultavasti korjattua??

    VastaaPoista
  62. Heippa, ikävää että laukkusi on mennyt rikki. Meillä Nina'ssa hoidamme aina kaikki korjaukset asiakkaan puolesta suoraan tehtaiden kanssa ja MiuMiu: lla toiminta on aina ollut nopeaa ja täsmällistä. Ilokseni voin sanoa että MiuMiun kanssa vastaavia ongelmia on hyvin vähän, olen myynyt heidän laukkujaan ja kenkiään jo monta vuotta. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan laukun myyjään ja pyytää heitä hoitamaan asia. Onnea matkaan. T. Nina's

    VastaaPoista
  63. auroranhenkarit.indiedays.com's done it again. Superb read!

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.