maanantai 21. joulukuuta 2009

Brightest blue

Koko syksyn mustavalkoisessa kulkeneena alkaa vähitellen jo kaipaamaan värejä. En ole koskaan ollut erityisen värikäs pukeutuja - sanan varsinaisessa merkityksessä - mutta viimeistään keväällä, lumien sulaessa alan ihastella kaikkea värillistä sen ikuisen mustan ohella. Usein väri-ihastukseni ovat hyvin neutraaleja, murrettuja sävyjä, mutta jo pidemmän aikaa mua on yllätyksekseni houkuttanut kirkkaansininen.

Sininen on itselleni yleisesti ottaen kaikkein vastenmielisin väri. Siihen mulla on viha-rakkaus-suhde. Esimerkiksi asuntoni sisustukseen en voisi suin surminkaan ottaa mitään sinistä, mutta ripauksena vaatetuksessa sininen miellyttää aina toisinaan. Alla olevissa asuissa kirkkaansininen toimii loistavasti!

Kirkkaisiin väreihin suhtaudun erityisellä varauksella, mutta täytyy sanoa, että sinisen kohdalla överi on parempi kuin mikään kompromissi. Tummemman ja vaaleamman siniset ovat mulle no-no, mutta melkein sähkönsininen on Big Yes!

Bright blue is one of the very few colours I could wear. My relationship with blue is something between love and hatred - I could never have any blue furniture at home but I might wear a bright blue dress. Especially baby blue is on the top of my "absolute no-no list" but this bright blue... there's something there!

12 kommenttia:

  1. mulla on ihan samanlainen suhde siniseen:D ennen en tykänny yhtään, mut nykyään oon jopa oppinu käyttämään esim sinisiä farkkuja, wou:>

    VastaaPoista
  2. Itse oon tykästynyt tummansiniseen, mutta kieltämättä kirkkaan sininen näyttää noill tyypeillä hyvältä :)

    VastaaPoista
  3. itsekin vierastan sinistä HYVIN paljon, mutta juuri tietynlainen sähkönsininen voi olla aika mahtavakin ! ensimmäisen kuvan farkut ovat superhienot !:)

    VastaaPoista
  4. mä oon ihan rakastunut siniseen! mun huonekin oli muutaman vuoden _kokonaan_ sininen ja vieläkin se on mun lempiväri:)

    VastaaPoista
  5. Joo, se vaaleensininen sopii farkkuihin, mutta en esim varmaankaan voisi pukea vaaleansinistä mekkoa.

    Sellanen sähkön/kirkkaan sininen on tosi jännä väri, mulla on yks neule jostain parin vuoden takaa sen värisenä ja oon ilonen, että äiti ehdotti sitä, enkä ostanut mitään muuta väriä. Se on tosi piristävä jotenki ja raikas ja sellanen jännä vaan. Vaikka en sitä melkein koskaan käytäkkään.:D

    VastaaPoista
  6. Jos kaipaat tuollaista sinistä, tykkäisit ehkä näistä housuista: http://www.farfetch.com/shopping/women/item10025188.aspx

    Ostin kyseiset Cheap Mondayt Tukholmasta muutama kuukausi sitten. IHANAT. Ainoa miinus on matala vyötärö. Pitää olla pitkä paita päällä, etteivät alushousut tai joku muu vilku.

    Itse olin värirajoitteinen pari vuotta (vain mustaa, harmaata ja valkoista). Nyt kun viimeaikoina olen ostanut jotain tosi räikeää (tai siis jotain missä on väriä), olen ollut aivan fiiliksissä. Ensi kesäksi pitää saada keltaista, maalarin vihreää ja oranssia. Ja punaista tietty!

    VastaaPoista
  7. got the same blue blazer on the right...

    X

    VastaaPoista
  8. ..noita housuja en päälleni pukisi, mutta nuo kaksi muuta asua on oikein pirteitä! :)

    VastaaPoista
  9. love the electric blue! great!

    www.abitoffashion.com

    VastaaPoista
  10. Tää mun kommentti ei mitenkään liity tähän postaukseen, mutta selailin äsken topshopin sivuja ja siellä oli blogissasi nähtyjä Emma Cookin kenkiä alennusosastolla... Ajattelin vaan ilmoittaa :).

    VastaaPoista
  11. Mä rakastuin myös tohon Taylor Tomasin kirkkaan siniseen jakkuun, mutta ehkä eniten haluaisin saman tyyppisen sinisen laukun, mihin Taylorkin näyttää olevan koukussa.( http://coco-de-belleville.blogspot.com/2009/12/taylor-tomasi.html )

    VastaaPoista
  12. Ei nyt liity aiheeseen, mutta sun blogi on ihana! Pääsee oikeestaan mun kolmen parhaan suomalaisen blogin joukkoon. Jatka samaa rataa!! :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.