sunnuntai 25. lokakuuta 2009

Toivepostaus: All my shoes

Ok, nyt sitten kuvasin kaikki kenkäni - siis sellaiset kengät, jotka teitä kiinnostaa - eli lenkkarit ja jotkut tuhat vuotta käyttämättä olleet jätin kuvaamatta. Meinasin ensin lukijan toiveesta kuvata laukut ja kengät yhdistelminä, mutta koska yhdistelen niitä aivan sekaisin ja ristiin rastiin, olisi tästä tullut loputon postaus, eikä siitä olisi siltikään mitään hyötyä. Kaikki käy kaiken kanssa :)

Aloitan saappailla, joita mulla on nykyään vain kolme paria! Äidin vanhat, konjakinväriset Pertti Palmrothit jouduin laittamaan pois, sillä pohjat hajosivat vuosikymmenen kävelyn jälkeen todella pahasti. Lisäksi saumat olivat jo alkaneet rispaantua ja repsottaa. Ehkä vaikein eroaminen kengistä pitkään aikaan.

Ensimmäisenä kuvassa viime talvena ostetut nahkamaiharit DinSkosta. Tänä talvenakin vielä himottaisivat Doc Martensit... Toisena Topshopin ylipolvensaappaat nimeltään Britany2, ne ovat täysin syrjäyttäneet viime talvenna ostetut mustat mokkasaappaat, jotka ovat kuvassa kolmantena. Nekin ovat hankittu DinSkosta.

Huomasin tätä inventaariota tehdessäni, että olen ilmeisesti erityisen ihastunut nilkkureihin ja se on tarkemmin ajatellen kyllä täysin totta. Kaikki päässäni pyörivät kengät, useimmat kengät joihin kiinnitän kaupassa huomiota ja parhaimman näköiset omista kengistänikin ovat nilkkureita. Kaikkea sitä voi tässä oppia!

Ensimmäiset ovat mun todelliset luottokengät, ostettu 2005 Turun DinSkosta (eli silloin, kun se vielä oli Forumissa) ja kestäneet tähän asti. Nyt kärjissä näkyy vähän kulumaa, mutta aika suoritus kyllä. Toisena on eBaysta kalastetut leopardinilkkurit, jotka eivät ole päässeet tänne asuun vielä. Kolmantena vähän aikaa sitten Zarasta ostetut ihanat kiilakorot.

Neljännet nilkkurit ovat Vanessa Brunon ihanat tummansiniset mokkanilkkurit, keskellä yhdet suursuosikeista boot strapsien kanssa eli viime syksynä Zarasta ostetut mustat nahkanilkkurit ja kolmantena myös Zarasta ostetut harmaat nilkkurit.

Seuraavassa kuvassa kaikki mun korolliset sandaalit.

Ensimmäiset ovat päässeet käyttöön vai säälittävät kolme kertaa. Ostin ne loppukesällä Topshopista ja sen jälkeen sandaaliajat miltei loppuivatkin. Toisena eBaysta napatut niittisandaalit, joiden käyttö on yhtä lailla ollut vähäistä. Kolmantena Acnen sandaalit, kesän luottokengät!

Avokkaita...

Ensimmäisenä kirpparikengät, toisena Louboutinit, joiden kärjet ovat vähän baarin jäljiltä ja kolmantena aikoinaan Hong Kongista (siitä kaupungista siis) ostetut minikorkoiset paljettikengät, joista en suostu luopumaan ihanan kimaltavan paljettipinnan vuoksi, vaikka käyttöä ei ole paljoa ollutkaan viime aikoina.

Mun vähäiset ballerinat...

Ekat Marc by Marc Jacobs - nämä mun piti itse asiassa pestä ennen kuvaamista, tais unohtua :D - tokat on ostettu jostain randompaikasta Pariisista kun tarvitsin äkkiä mustat kengät halvalla, satiiniset Ash ja kukkaballerina-aarteeni by MiuMiu.

Seuraavassa vielä sekalaisia kenkiä

Ensimmäisenä vanhat baarikorkkareiksi ostetut semikiiltonahkakorkkarit Zarasta, kakkosena vanhat "miestenkengät" Tokion Harajukusta, kolmantena kärsineet Converset. Neljäntenä mun yhdet lempparigladiaattorisandaalit DinSkosta, viidentenä Pertti Palmrothin (nämäkin omittu äidiltä) hassut kaksiväriset kengät ja viimeisenä Bruuns Bazaarin ruskeat nahkasandaalit.

Väistämätön lopputulema tästä esittelystä oli myös se, että musta alkoi tuntua, että nuo ovat kaikki niin nähtyjä! Huvittavaa - luulisi, että 25 paria kenkiä plus ne vajaa 10, joita en kuvannut, riittäisivät yhdelle ihmiselle kävelytarkoitukseen... :D

25 kommenttia:

  1. ihania, mitä oot joutunu pulittamaan nousta louboutimista ? :P

    VastaaPoista
  2. Voisin adoptoida kaikki sun kengät!

    VastaaPoista
  3. Sulla on kyllä upeita kenkiä! <3 Jotenkin musta on aina tuntunut, että sulla on ihan törkeesti kenkiä, mutta nyt huomasin, että eihän niitä olekaan loppujen lopuksi niin paljoa :D Tai no riippuu tietty mikä on "paljon", jokaiselle sekin tarkoittaa vähän eri lukua. Yllätyin kuitenkin miten vähän sulla noita kenkuleita on, ja mun mielestä ne ei ole "niin nähtyjä", koska yhdistelet niitä erilailla, kuten sanoitkin :) Niihin ei siis kyllästy.

    VastaaPoista
  4. Mitämitämitä kun on kyse Aurorasta oisin luullut että noita olisi ollut enemmän :-) Mutta ihania yksilöitä löytyi kuvista!

    VastaaPoista
  5. Oi mäkin olen käynyt Hong Kongissa ja siellä oli musta aivan ihanaa ! :----D Rakastuin siihen kaupunkiin

    VastaaPoista
  6. Ah mitä kenkiä, varsinki noi leonilkkurit ja bootsraps-nilkkurit on mun mielestä ihan mahtavat! =)

    VastaaPoista
  7. Heippa Aurora!

    Olen miettinyt tollaisten Decollete-korkkareiden ostamista (tällä hetkellä olen Nina´sin jonossa odottamassa tulevia pareja) ja haluaisin kysyä, kuluuko niiden punainen pohja tosiaan heti 1. käyttökerran jälkeen? Oletko ratkaissut asian jotenkin? Kumipohja (Hesassa suutari kuulemma tekee Louboutinin punaisia pohjia, kotikaupungistani Turusta en usko moisia löytyvän:/), korjaava maali tms.? Punainen pohja on mielestäni niin tärkeä osa noita kenkiä, että vähän harmittaa, jos se väri sitten heti kuluu pois ja pohjasta tulee ruman kulunut...:)

    VastaaPoista
  8. Noi Zaran harmaat nilkkurit on jotain sellasta, joka miellyttää mun silmää tällä hetkellä ihan tajuttomasti. Oon jo jonkin aikaa haaveillut tuon tapaisista nilkkureista, mutta kiilakorolla.. hmm.

    VastaaPoista
  9. Äh, aika monien noiden katselusta saan rytmihäiriöitä, kenkäfriikin hyviä sellaisia. :D

    Oon ihan vakuuttunut siitä että joskus mullakin on omat loubsit. A girl must have dreams eh?

    VastaaPoista
  10. Millä lataat kuvat tänne? Lataatko eka jonnekin nettiin ja sieltä sitten tänne vai miten?

    VastaaPoista
  11. kivoja kenkiä :) mun suosikit on Louboutinit :) Niissä on niin ihana punainen pohja ja yhdessä SATC jaksossa Charlotte näyttää niissä ihanalta ;)

    VastaaPoista
  12. paljon korkoa nois sun otk bootseis on ? =)

    VastaaPoista
  13. Moikka!

    Osaisitko sanoa noiden OTK-saappaiden koosta, että ovatko pientä vai suurta kokoa? Mietin, tilaisinko oman normaalin vai yhtä isomman..

    -Siri-

    VastaaPoista
  14. Impressive collection! My favorite - suede wedges from Zara.

    VastaaPoista
  15. Aivan ihania kenkiä sulla ! Noi ylipolven saappaat hivelee kyllä silmää samoin kaikki sun aivan upet nilkkurit ! =) Tiedätkö muuten että onko ne Top Shopin Brittany saappat ihan mustat vai sinertävät kun siellä sivuilla lukee värinä navy blue ? kuvassa ainakin näyttää musta aikalailla mustilta..

    VastaaPoista
  16. lumilla: Ihan perushinnan, tsek tsek www.ninas.fi :)

    jenna: Hih, kiitos! :)

    sara: Kiitti! Ei niitä ole, mun mielestä on kivempi mennä vähemmillä kengillä ja tosiaan pelata yhdistelmillä :)

    getpalmd: Hih, niinpä! Oon tosin myynyt ainakin 6 kengät tässä lähiaikoina :) Kiitos!

    finnuala: Thanks!

    heini: Se oli kyllä mahtava kaupunki, vaikka mun sydämen olikin jo vienyt Tokio <3

    karolina: Thanks! Small but lovely ;)

    essikatariina: Kiitos! Etenkin Zaran nilkkurit ovat mun suosikit!

    anonyymi: Kyllä mulla ainakin valitettavasti kului tosi nopeasti :( Mä en ole kuitenkaan laittanut siihen mitään. Itse asiassa oon viemässä niitä huomenna suutarille korkolappujen vaihdon vuoksi (myös Loubin omat korkolaput kuluvat järkyttävän nopeasti), katsotaan, mitä suutari siihen pohjaan sanoo. Toisaalta se kulunut päkiä-osahan ei sieltä paljoa näy... :)
    Näissä kuvissa olen kävellyt kengillä muistaakseni kerran: http://muotikaappi.blogspot.com/
    2009/07/kaason-kengissa.html

    heli: Sellaisia oli joku aika sitten H&M:lla? :)

    jenni: Hahah, kiitos! :) Kannatan Louboutin-hankintaa!

    anonyymi: Joo, ne on Photobucketissa :)

    saara: Kiitos! Loubit on korkealla mun omallakin listalla!

    anonyymi: Hmm, 12-13cm, mutta platoa on jotain 2-3cm eli käytännössä 10cm.

    siri: Noi mun on kokoa 36 eli mun normikokoa. Ei niihin villasukka mene, mutta normisukat nyt kuitenkin :) Kannatan siis normikokoa!

    almaanies: Thanks :) It's small but beloved collection ;)

    oona: Ne Britanyt taitavat olla oikeasti siniset, ainakin mun näytöllä ne näyttävät hitusen sinisiltä kyllä... Noi mun on Britany2:t, ne löytyis kyllä mustina siellä, tässä linkki
    http://www.topshop.com/webapp/wcs/
    stores/servlet/ProductDisplay?
    beginIndex=40&viewAllFlag=false&
    catalogId=19551&storeId=12556&
    categoryId=175034&parent_category_rn
    =175013&productId=1305388&
    langId=-1
    Jos et siis välttämättä halua noita Britany "ykkösiä" :)

    VastaaPoista
  17. oi, ihania kenkiä sulla on !!! =)

    VastaaPoista
  18. Onko noissa louboutineissa 12cm korko ja kuinka mukavat noi ovat jalassa? Itellä on ne perus pumpit ja nyt ostin juuri noi samat mitkä sulla, mutta eivät ole saapuneet vielä. Ajattelin tota koron pituutta, kun se noissa peruskorkkiksissa on matalampi :)

    VastaaPoista
  19. Kiva kun jotkut osaa kävellä noin korkeillä koroilla :D

    VastaaPoista
  20. elli: Kiitos! :>

    p wife: Siis noihan on Decolletet, eli niissä on 10cm korko. Itse asiassa noi on täsmälleen samat kuin nää
    http://www.net-a-porter.com/
    product/48414
    Mun käsittääkseni Decolleteita ei edes tehdä 12cm korolla :)

    anonyymi: On se harjoittelua vaatinut :)

    VastaaPoista
  21. hei paljonko noi zarasta ostetut kiilakorot maksoi?

    VastaaPoista
  22. Okei, katsoin et noi oli ne kiiltonahkaiset ja ne siis mulla oli 12cm mutta ilmeisesti ovatkin erimalli :)

    VastaaPoista
  23. rakastuin noihin sekalaisten kenkien tokiin, ennen converseja sijaitseviin valkoisiin! mikä kengän numero sulla on?

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.