sunnuntai 4. lokakuuta 2009

Hiusahdistuksesta

Eilen tuli taas tuskailtua lättähiuksiani, joihin eivät tuuhennustuotteet pure ja samalla pohdin kaikenlaisia radikaaleja muutoksia päähäni poikatukasta ja liukuvärjäyksestä lähtien. Platinablondiksi värjääminen on houkuttanut mua jo pitkän aikaa, tosin siihen pitäisi sitten liittyä hiusten radikaali lyhentäminen, jottei tulos muistuttaisi barbityyliä.

Kas kummaa, poikatukka tai lyhyt polkka (+mahdollinen liukuvärjäys) tulevat kuitenkin aina mieleen juuri silloin, kun olen päättänyt vihdoin kasvattaa takaisin pitkät hiukseni, jotka kävin muuntamassa polkkatukaksi yli kolme vuotta sitten. Sen jälkeen päässäni on ollut erilaisia puolipitkiä malleja eri kerrostuksilla ja etutukilla. Yritin etsiä havainnollistavia kuvia aiemmista hiuslookeistani, mutta en oikein löytänyt hyviä. Kuitenkin aina, kun olen päättänyt kasvattaa hiukset takaisin pitkiksi, pompahtavat lyhennysideat jonkun ajan päästä päähäni. Pitkien hiusten kasvattaminen vaatii todellista päättäväisyyttä, jollaista mulla ei aiemmin ole ollut, sillä olen aina sortunut näppäilemään hiusavun numeron puhelimeeni näiden ideoiden villitsemänä.

Ainakaan en ole vielä tarttunut luuriin, joten ajattelin yrittää pelata lisäaikaa yrittämällä Dellal-letin (kiitos ihanalle lukijalle, joka vinkkasi jujusta!) lisäksi alla esiteltyä Thakoonin s/s 2010-näytöksessä nähtyä hiustyyliä. Siinä hiukset saavat olla rehellisesti pitkin päätä, maantienharmaa juurikasvu ei haittaa ja ponnarinkaan ei tarvitse olla tupeerattu. So good!
I'm having a massive hair crisis! Some time ago I was determined to let my hair grow to the length it was three years ago (that means a looong hair) but now I've almost changed my mind. Look at that wonderful super blond hair with tie dye, how awesome? How come I always get these ideas just a couple of months after I've decided not to cut my hair for a while?

kuvat: style.com, garancedore.fr, jakandjil.com/blog, hanneli.carousel.no

15 kommenttia:

  1. tutulta kuulostaa. itse haluaisin taas otsatukan, mutta aina kun olen moisen leikannut vannon etten enää koskaan leikkaa. myös radikaali lyhentäminen olisi poikaa, mutta pitkät on niin helpot... blaah. vaikeaa :D

    VastaaPoista
  2. Voi toi on niiiin tuttua :D Heti kun saa kovalla vaivalla kasvatettua pitkän tukan niin se on pakko napsaista vähintään polkaksi :P Käynyt liian usein ja sitten kaduttaa..

    VastaaPoista
  3. Noin käy aina, mullakin samoin käynyt otsiksen kanssa - juuri kun on pääsemässä eroon, tekee mieli leikata uusiksi. Kova kasvatusprojekti menossa siis täälläkin päin. Hieno tuo Thakoon-letti, pitäisiköhän kokeilla omiinkin hiuksiin... ;)

    Hei ja ihan pakko kysyä miten olet tehnyt tuon blogisi otsikon kuvineen päivineen, kun sitä olen pitkän aikaa jo ihaillut? Itse olen niin vähän koodinörtti kuin olla ja voi, niin en vain ymmärrä miten tuo on mahdollista tehdä :D

    VastaaPoista
  4. Sama vika täällä. Olisko jonkinlaiset pidennykset väliaikainen apu ja samalla nopea tyylinmuutos?

    VastaaPoista
  5. Hei mulla on ollu joskus ihan tollanen platinanvalkonen tukka ja hiukset oli sillon bout olkapäille asti, eikä kyl tullut mitään barbi-viboja :) että mun mielestä sopii kyllä vähän pidempäänkin tukkaan. Ainoo ongelma on vaan se ainainen juurikasvu joka puskee ja alkaa tosi nopeesti näyttämään törkeeltä niin vaaleessa tukassa...

    VastaaPoista
  6. joo mullaki samoja ongelmia. nyt ku letti on vihdoin kasvanu ees vähän pidemmäks tekis mieli vaan leikkaa lyhyeks:D sit ku leikkaa nii haluis taas pitkät hiukset. ompas vaikeeta!

    VastaaPoista
  7. Munkin tekisi niin mieli leikata hiukset ihan poikatukaksi, mutta tiedän että sitten kuitenkin itkisin että mitä menin tekemään. :D Pitkiä hiuksia kun oon halunnut jo kauan, mutta jotenkin se kasvattaminen on niin tylsää, että aina päätyy leikkaamaan! :/

    -N

    VastaaPoista
  8. Mä ajattelin värjätä hieman vaaleamman ruskeaksi mun hiukset ja kun oma sävy kasvaa takasin niin se lopulta näyttää vaan viileeltä ja ranskalaiselta hahaha! Mutta leikkaukset on vähän eri juttu =/

    VastaaPoista
  9. Tuo vasempi on iihana ja sopisi varmasti sullekin!

    VastaaPoista
  10. Lyhyt poikatukka näyttää aika mukavalta. Itse olen joskus ajatellut hieman saman tyylistä, mutta ajatuksen tasolle on jäänyt. Olen tullut siihen tulokseen, että pitkä tukka on lopulta tällaiselle laiskalle ihmiselle kaikkein helpoin.

    Tuo liukuvärjäys on huiman rohkea ja rajoittaa aika paljon vaatetyyliä. Lisäksi en voi olla ajattelematta mitä tapahtuu, kun väri haalistuu... Tyyli vaatii onnistuakseen lisäksi aivan erikoishyvän värjääjän. Muuten lopputuloksena voi olla vaikutelma 15-vuotiaasta pilottitakkiin pukeutuneesta pesukarhusilmäisestä tytöstä, jonka musta kotivärjäys on kasvamassa pois.

    VastaaPoista
  11. piret: Mulla on pitkä väli jo otsatukasta, mut en ikinä enää jaksais kasvatella sitä pois :) Pitkät ovat kyllä kauniit - ja kun oon suurimman osan elämästäni mennyt pitkillä hiuksilla, niin lyhyet voisivat alkaa äkkiä kaduttamaankin. Todellakin, vaikeaa on :)

    roosa: Aivan! Mikä siinäkin on :D Mulla käy aina niin et ne pitkät hiukset on just melkein siinä tavoitepituudessa - ja sit mä meen ja pätkäisen? What?

    fesi: I know, that hair fits the girl perfectly!

    laura: Thakoon-juttu on kyllä raju, mut täytyyhän tuota nyt kokeilla! Jos vaikka sillä saisi tosiaan vähän lykättyä tätä hiustensaksimisintoa... Oon tehnyt otsikon ihan Photarilla ja sitten lisännyt sen Photobucketiin ja tuonut html-koodilla tuohon otsikon tilalle :) Saa sen itse tekemän kuvan ladattua vissiin myös omalta koneelta - klikkaa blogissasi siis Muokkaa ja sitten Ylätunniste->Muokkaa, sieltä sen saa vaihdettua :)

    may: Ehkä! Kunnolliset vaan käsittääkseni kustantavat ihan omaisuuksia ?

    aino: Polkka vois kyllä myös toimia hyvin platinana! Juurikasvun jatkuva peittely on kyllä tosiaan ykkösongelma noissa hiuksissa :P

    irina: Niinpä! :D Mulla on just sellaiset vaivalla kasvatetut ärsyttävän puolipitkät hiukset, jotka ovat vasta kasvamassa pitkiksi, mutta eivät ole sitä vielä - eivätkä ne ole lyhyetkään. Perus turhautumisvaihe...

    N: Kasvattaminen kyl kysyy hermoja ihan kamalasti - voin kuvitella, kuinka monta turhautunutta vuotta mulla olisi poikatukaksi pätkäisemisen jälkeen, kun kuitenkin keksisin 2 kk päästä, et pitäis sittenkin saada pitkä tukka :D

    indie: Se kuulostaa kyllä hyvältä! Mä oon vaan niin vannoutunut blondi, etten pysty tummentaan :--D

    anonyymi: Niin on - mut se on niin lyhyt ja mä oon just saamassa pitkät hiukset! :D

    linda: Mulla ei ole koskaan oikein ollut niin lyhyttä, et tietäisin sen laittamisen vaikeudesta. Mua rasittaa jo pitkien hiusten vääntely, kun ne ovat aina latassa jne... Liukuvärjäys vaatisi tosiaan paljon vaatekerraltakin - tosin mä viihdyn lähinnä mustissa/valkoisissa/harmaissa vaatteissa, joten luulen, et tuo voisi käydäkin tyyliini. Uskallusta vaan puuttuu :)

    VastaaPoista
  12. oon jääny samaan kierteeseen ennen kesää olin visusti päättäny kasvattaa pitkät takas mutta kuinkas kävikään?! Sorruin ja leikkasin poikahiukset

    VastaaPoista
  13. ps olen kyllä tyytyväinen näihin hiiuksiin ja toosi ilonen että leikkasin ne sorry ku tulee tällein kahessa osassa se oli vahinko...

    VastaaPoista
  14. mands: Sun hiukset näyttää kyllä tosi hyviltä! Mä oon niin lähellä jo pitkiä, et ihan poikatukan pätkäiseminen ei enää niin houkuta (kun tietää kasvattamisen tuskallisen hitauden :D), mut joku polkka kyl... :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.