perjantai 8. toukokuuta 2009

Syksyjuttuja

Totta, todella ärsyttävää edes mainita syksystä. En haluaisi ajatella sitä, mutta muoti menee omituista tahtia - johan syysmallistot on näytetty helmikuussa. Joka tapauksessa, en ollut eilen ihan täysin rehellinen kertoessani, että olen vain kuolannut kenkiäni koko aamun. Tosiasiassa pääsin vilkaisemaan mm. Dr.Martensin ja Tretornin syysmallistoja Star PR:n showroomille. En ole tietenkään ikinä ennen käynyt missään showroom-esittelyssä, joten olin aika silmät lautasen kokoisina siellä! Onneksi porukka oli mielettömän mukavaa, vaikka varmasti erotuin muodin ammattilaisista... :)

Erityisesti mua kiinnosti Dr.Martens, sillä oon ollut hitusen kiinnostunut tällaisista kukkakuvioisista Martenseista nyt keväällä. Ne piristäisivät hienosti mun asuja!

Syksyn malli kukkakuviosta on tämä

Mun mielestä se näyttää hauskalta. Yhdistäisin nuo samaan tyyliin kuin ylemmänkin, eli hyvin yksiväriseen ja yksinkertaiseen asuun piristämään.

Toinen juttu, mikä erityisesti kiinnitti huomioni esittelyssä, oli Catharina Edenin sulkakoristeinen toppi. Täällähän on pariin otteeseenkin käyty läpi mun sulkakaulusfiksaatiota... 
Vasemmanpuoleinen kuva on tosin itse asiassa kevätnäytöksestä.
Täytyy nyt vähän myös suomalaisia suunnittelijoita mainostaa: Catharina Edenin mallisto on päässyt myyntiin myös Asokseen! Hän tekee suht klassisia ja ajattomia vaatteita laadukkaista materiaaleista, eikä hinta ole ihan hirveä: ainakin Asoksessa olevat mekot maksavat vain vähän päälle satasen.

Tässä vielä muutama kuva muista jutuista, mitä siellä oli näytillä. Tuo takki on Piia Hännisen käsialaa!

All in all oli ihana päästä katsomaan myös suomalaisten suunnittelijoiden mallistoja, sillä huomaan itsekin kallistuvani liiaksi tuonne länsinaapuriin päin vaatemerkkivalikoimassani. Olisi mahtavaa, jos Suomessakin olisi vielä joskus jokin yhtä menestynyt ja trendikäs merkki kuin esim. Ruotsissa Acne, josta kaikki voisivat olla ylpeitä ja kantaa ilomielin ko. merkin vaatteita päällään. :)

8 kommenttia:

  1. Nyt rupes tekeen mieli nahkaisia tennareita, miksiköhän? :D

    VastaaPoista
  2. huomaan ite että oon alkanut lämmetä doceille pikkuhiljaa vaikka vuosi sitten ne lähinnä kuvotti... pelottaa vaan että onko ne kauheen painavat, itse kun en ole koskaan kokeillut jalkaan?

    VastaaPoista
  3. tuo kuvan Catharina Edenin mekko on ihan mahtava! Hei onko sulla pikkusisko joka harrastaa tanssia täällä meillä päin?;-) Näin mini Auroran nimittäin tänään!

    VastaaPoista
  4. sofi: Tollaset matalat nahkaiset olis kyllä tosi kivat! :)

    anonyymi: Sama täällä, oikeastaan aloin pitää niitä viime syksynä vasta hienoina... En tiedä mitä noi painaa jalassa, ne kyl näyttää aika raskailta :P

    runway: No niin on! Ja on sellainen pikkusisko, kyllä :D

    VastaaPoista
  5. okei, se puhukin ihan samalla tavalla;-) bongasin tänään gina tricotissa. Olin kattomassa reilu kuukausi sitten forumissa jotain tanssiesitystä ja sanoin mun kaverille että ihan kun mini aurora, mutta sehän se sitten olikin:)

    VastaaPoista
  6. uuu mul on noi mustat kukalliset docit ja ah ne on ihanat :)

    VastaaPoista
  7. Kivaa kun tuli käymään ja oli kiva tavata syksyisten uutuuksien äärellä! ;-)

    VastaaPoista
  8. Mä olen ihan hulluna sulkiin! :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.