keskiviikko 8. huhtikuuta 2009

Vaalean jakun metsästys

Osa teistä tietääkin, että olen ollut valkoisen/beigen jakun perässä jo pidemmän aikaa. Katsastin nyt perusketjukauppojen (lue= H&M ja Zara) vaaleahkon jakkutarjonnan etsiessäni kevään toista vaaleaa bleiseriä. Ensin tässä ovat Zaran vaihtoehdot, jotka muistuttavat sitä puhuttua Stella McCartneyn oversize-jakkua. Toki siellä on myös valkoista ja beigeä versiota mun jakustakin vielä jäljellä, 39e.

Ensimmäinen on beigen ja haalean kinuskinvärin sekoitus, tuplanapitus ja materiaali laskeutuu aivan täydellisesti. Toinen taas on pellavaa (tai kovasti sen oloista) = ryppyyntymisvaara! Väri on siinä valkoinen ja nappeja on kaksi. Hinta näillä vaan huimaa päätä, ensimmäinen on 119e ja seuraava 99e!

Seuraavana H&M:n ehdokkaat. H&M:llehan on tulossa toukokuussa hyvinkin ylläolevien jakkujen kaltainen luomus, siitä kuva täällä. Kiitos vinkistä, Äppelblom!

Ylhäällä vasemmalla on jakku, jota en sovittanut, mutta se on hieman vajaamittainen ja samantyylinen ylhäällä vasemmalla olevan vaalean jakun kanssa. Toki ensimmäisessä on parempana puolena se, että nappi on söpön värinen! ;) Kolmannessa jakussa oli aivan mahtavat olkapäät! Sovitan tuossa kuvassa vähän väärää kokoa kolmannesta, joten sen istuvuus on vähän niin ja näin. Leikkaus taitaa kuitenkin olla sellainen, ettei tuollaista tuubiefektiä voi välttää edes oikean koon poimimisella hyllystä.

Mahtoivat muuten kaupoissa pitää mua outona, kun kyselin tällaiset päällä beigen jakun perään ;) Mutta aika arkiasu tänään siis.

-aurinkolasit Asos, huivi H&M, t-paita Acne, bleiseri Zara, farkut BDG (Urban Outfitters), kengät Primark, laukku Mulberry, rannekorut Bless ja Burberry

Mut mut, mikä yllä olevista jakuista on paras mielestänne?

--------------------------------------------------------------------------
-sunglasses Asos, scarf H&M, t-shirt Acne, blazer Zara, jeans BDG (Urban Outfitters), flats Primark, bag Mulberry, bracelets Bless and Burberry

I'm searching for a new beige or white blazer, those two first oversized versions from Zara would be best - but their prices aren't... beige one costs 119e and the second one 99e. Sigh. I tried on even more blazers at H&M, but they weren't so good. I like the last one's shoulder pads, though.

28 kommenttia:

  1. valk yläoikealla ttosi kaunis päälläsi. oliskos se ollut justiinsa se pellavainen? mua ei haittaa ryppyyntyvä materiaali, sen KUULUUkin olla ryppyinen ;)

    VastaaPoista
  2. Ottaisin myös valkoisen kun sinulla on jo tuo beige! Ja kesäbleiserin "kuuluukin" olla ryppyinen:)

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. tarkennus: ota siis se Zaran valkoinen:)

    VastaaPoista
  5. oi ihana asu! tosi rento, mut silti cool:) tykkään tosi paljon! ja noi kaks ekaa bleiserii on must mallilta kivoimmat ja kalleimmat ikävä kyllä..:>

    VastaaPoista
  6. toi yläoikealla on mielettömän hyvännäköinen sun päällä..

    VastaaPoista
  7. Tois sun päällä oleva ja sitten lyhyt on parhaat! Ihana asu taas kerran :)

    VastaaPoista
  8. Tykkäsin tosta hm:n tokasta.
    Tietty noi kalliit on myös tosi ihania, mutta ne ovat vähän liian väljän näköisiä mun makuun :)

    VastaaPoista
  9. Kuin sää toista haluut :O?

    VastaaPoista
  10. Onko sulla muuten ikinä arkikäytössä jakkujesi alla joku villatakki tms., vai oletko noin kevyellä asustuksella ulkona aina ihan jäässä?

    VastaaPoista
  11. Pellavainen miellyttää eniten minun silmääni, sillä siinä on juuri sellainen hartialinja, jota olen metsästänyt. Minä vain kaipaisin tuollaista harmaana tai mustana. Oliko niitä sen värisinä? ...tosin se pellava ei ole ideaalimateriaali kuitenkaan. Paitsi jos sen antaakin olla kunnolla rypistynyt? Hmm.

    VastaaPoista
  12. Hienoin on tietysti toi sun ihan oma ;) mutta myös lyhyempi H&M on kiva, se joka sulla on kuvassa!

    VastaaPoista
  13. mun mielestä toi hm:n tiukin versio, beige :)

    VastaaPoista
  14. Ylhaalla oleva valkoinen istuu tosi hyvin ja nayttaa kuuulilta :)

    VastaaPoista
  15. Takki jota odottelet kuuluu hm:n trend-mallistoon jota Suomeen valitettavasti tulee kovin rajoitetusti, eli ei läheskään kaikki mitä esim. Ruotsissa tulee, eikä myöskään tarkkoja pvmä ole joten nappaa ihmeessä tuo Zaran kaksrivinapillinen jos niitä vielä on!

    VastaaPoista
  16. Zaran kinuskinvärinen on ehkä jopa kivempi kun se zaran ihan valkonen mutta sinänsä aika vaikea valinta!:D

    VastaaPoista
  17. Mä ite tykkäsin eniten tosta H&M:n oik ylhäällä olevasta jakusta. =)

    VastaaPoista
  18. Paras on EHDOTTOMASTI tuo Stella-henkinen nude bleiseri! Kokeilin itse precis samaa helmikuussa Tukholmassa, mutta päädyin perusmustaan boyfriend-bleiseriin, koska minulla ei olisi tuohon nudeen sopivia vaatteita. Minun piti kyllä ostaa Zarasta tuohon nudeen bleiseriin sopiva nude mekko, mutta pieniä kokoja (XS/S) ei ollut jäljellä. Sniif! :(

    Tuo Zaran valkoinen on myös kiva, eli joka tapauksessa Zaraan kallistuisin!!!

    Oman Zaran boyfriend-bleiserini jouduin ostamaan kokona XS (muita ei ollut jäljellä !), vaikka olen 173 cm, joten hiat voisivat olla pidemmätkin... No onneksi hihojen kääriminen on nyt muodikasta! :)

    VastaaPoista
  19. ota kaikki!!
    :D

    no jos kuitenkin päädyt ottamaan vain yhden, niin kallistuisin zaran bleisereiden puoleen. toki tuo vajaamittainenkin näyttää aika tosi hyvältä.

    VastaaPoista
  20. Absolument se Zara beige. So pretty you!

    VastaaPoista
  21. Kuule, jos vielä tarttet jotain bleiseriä, niin tsekkaa http://www.systerretro.com/tuotteet.html?id=7/ - huomasin nimittäin että siellä on aikamoisesti bleisereitä myynnissä :)

    Ensimmäinen oli aikasta makea. Se on kiva kun se on vähän pitempi ja suurempi :)

    VastaaPoista
  22. joy: Joo, se on just se! Mua ehkä vähän ottaa pellava vanhasta tottumuksesta päähän, mut voishan se olla... nimittäin toi valkoinen mulla on just varauksessakin ;)

    trés chic: Näin mäkin ajattelin, mut ryppyisyydestä en voi edelleenkään olla samaa mieltä :D

    irina: Kiitos! Niin, ne taitaa olla. Laitoin valkoisen varaukseen, saa nähdä tuleeko haettua...

    tinka: Kiitos, se on varauksessa :)

    sofi: Kiitos! Oma on tottakai lemppari ;))

    eliis: Hmm, se istuu parhaiten, mutta haluisin ehkä oversize-mallin, kun on jo normaali :)

    anonyymi: Haha, no en kyllä tiedä. Äiti nirhaa rahan tuhlailusta :D

    ella: En ole jäässä, vaan alla tosiaan on villatakki. Yritän yleensä vaan piilottaa sen kuvissa, koska se ei kuulu asuun :)

    vimps: Hmm, en itse asiassa tiedä. Ainakaan siinä rekissä ei ollut kuin noita valkoisia... Oon kanssa vähän skeptinen ton pellavan suhteen, rypistyminen ei oo mikään mun lempijuttu - oli se tahallista tai ei :)

    janina: Haha, samaa mieltä ;)

    lumilla: Hmm, mietin vaan, et onko se vähän liian samanlainen kuin mun oma? :)

    anonyymi: Kiitti! Se on mulla tosiaan varauksessa :>

    anonyymi: Höh, luotin et Helsinkiin tulee vähän enemmän niitä... Noh, kai pitäis vaan pelata varman päälle ja ostaa Zarasta, kun vielä voi :)

    äppelblom: Totta, tykkään kaksirivinapituksesta! Mutta toisaalta, mulla on jo beige versio, mutta ei valkoista... vaikeaa :D

    aliina: Se on kyllä saanut paljon ääniä kanssa! Mietin vaan, että tarvitsenko kahta (istuvaa) bleiseriä.. :)

    aline: Mutta mutta, mun mielestä paras yhdistelmä ton kanssa olisi kokomustat vaatteet tai valko-musta-harmaa-linjalta joku yhdistelmä! Mietin vaan tuota väriä kanssa, koska olen haaveillut valkoisestakin bleiseristä - ja mulla on yksi beige jo! :o Ainiin, mä käärin aina jakuista hihat ;)

    juppe: Hahahah, ei taida mun opintotuet riittää kaikkiin... wish they did :D Joo, valkonen on varauksessa, mut harkitsen vielä beigen ja sen välillä... :)

    rachell: Joovai?? Mietin itse enemmän valkoista :o

    surfie: Kiitos, itse asiassa oon postannut just tuosta bleiseristä täällä, mua vaan epäilyttää sen pituus, kun oon näin lyhyenhäntä :) http://muotikaappi.blogspot.com/2009
    /03/i-truly-want.html

    VastaaPoista
  23. linda sofia: Niin ovat, hinnat ovat vaan vähän kovia... :o

    VastaaPoista
  24. Niin totta, sullahan on se beige ja kun oot näköjään ihan paineissa minkä valitsisit, hehe :D niin sanoisin että osta se valkonen zara bleiseri. Sehän on jopa halvempi kun se kinuskinvärinen ja sullahan on se beige...;)

    VastaaPoista
  25. Siskon kanssa samaa mieltä: tuo valkoinen!
    Mutta koska olet aika siro niin tuo "pieni" beigekin sopii hyvin sulle..

    VastaaPoista
  26. Tuo ensimmäinen Zara jakku on ehdottamasti paras, ihan Stella henkinen! :)

    VastaaPoista
  27. Meidän H&M myymälässä on ainakin kuvaaminen kieletty, mun tietääkseni se on ihan yleinen sääntö. Tosin eroja on että jaksaako myyjä tulla 'valittamaan' siitä.
    Korjaatkoon joku muu myyjä jos asiasta enemmän tietää! :-)
    mutta toisaalta, en kyllä tajua miksi se on kiellettyä kun sehän on vaan hyvää mainosta jos kuvat, ostopaikat ja hinnat merkitset blogissasi.

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.