torstai 2. huhtikuuta 2009

Kevätkesän parhaat päähineet

Viime kesänä mun henkilökohtainen hattuhitti oli musta, H&M:n miestenosastolta lunastettu pieni hattu, joka näkyy myös profiilikuvassani. Sen kanssa olen jatkanut läpi talven jatkuvasti harventuvin käyttökerroin, kunnes se on vaan jäänyt poikaystävän adoptoimisinnon armoille. Olen päättänyt hankkia sille seuraajan, joskin en ihan vielä tiedä, minkälainen mulle parhaiten istuisi. Listasin pohdintojani jouduttaakseni tämän kevään ja kesän muodikkaimmat hatut sun muut.

Itse asiassa, tarkemmin ajatellenhan metsästin viime kesänä fedorahattua, mutten sitä The Yksilöä löytänyt. Viime tarkastuskierroksella kaupoissa näkyi huomattavasti enemmän valinnanvaraa!

Ykkösenä on cowboyhattu, joka on tunkemassa pinnalle kaiken muun cowboy-aiheisen tavaran kera. Bootsithan mulla on, joten ehkä niiden pariksi kävisi tällainen hattu? ;)

Toinen vaihtoehto on edelleen se mustanauhainen fedorahattu. Tämän version kuvasin joku viikko sitten Accessorizessa, hinta oli kait jossain kahdenkympin hujakoilla. Vielä eilen huidellessani Forumin läpi oli hattu paikallaan telineessä!

Kolmas hattuvaihtoehto on tuollainen söpö Charlie Chaplin -hattu. Nuo ovat Minimarketin hattuja, ja ne kuvasin joskus viime kuun puolessa välissä Beamissa.

Jos en löydä hattua itselleni, voisin tyytyä myös rusettipantaan (ohoh, oonpas kevätsöpöilytuulella!) tai ehkä tuollaiseen hienostuneen näköiseen verkkojuttuun. Vanhan ajan hienon naisen päähine yhdistettynä nahkatakkiin houkuttelisi yhdistelmänä ja paljon. Henkarissa kun jopa vielä roikkuu myös ystävältä lainattu bouclé-jakku ja helmikorukasa, niin Luella-look olisi aika helppo toteuttaa!

Otsapantavirityksiä on täälläkin jo nähty, eikä niiden suosio varmaankaan ole hiipumaan päin kesää kohden mennessä. Otsapanta kuuluu olennaisesti kesäiseen, boheemiin vaatetukseen :)

kuvat: style.com, fashiongirl.feber.se, asos.com, forever21.com, google

21 kommenttia:

  1. Oih, hattu olisi kiva kesäksi :)

    VastaaPoista
  2. Ihailin tota Asoksen paljettipantaa, mutta jätin sen jostain syystä tilaamatta... :)

    VastaaPoista
  3. Tykkäätkö sellasista, mitä Sea of Shoes -blogin pitäjä käyttää nykyään harvase päivä :)?

    VastaaPoista
  4. sofi: Olis, ehkä parhaiten kuitenkin cowboy!

    winda: Mä en oo tilannut asokselta pidempään aikaan... Toi olis kyllä kiva panta :)

    anonyymi: En tiedä, mitä sellaiset ovat?? Yritin googlata, mut en jaksanut latailla sen blogin kaikkia kuvia, joten en tiedä edelleenkään, millaisia ne hatut(?) ovat :D

    VastaaPoista
  5. Mulla on kanssa meneillään the hatun metsästys! Katsotaan mitä löydetään :)

    VastaaPoista
  6. Missä Minimarketin tuotteita muuten myydään Suomessa?

    VastaaPoista
  7. Oon rakastunut otsapantoihin! Hattuakin voisi kesäksi harkita, ainakin rannelle ;)

    VastaaPoista
  8. damn, puhut vaan jostain kevätkesästä kun ulkona on aivan jäätävät kasat loskaa ja alle 5 astetta lämmintä. yyh.

    mutta, mä haluaisin kans tollasen fedoran tai sitte jonkun kokomustan. vois olla ihan jees badhairday -pelastaja.

    VastaaPoista
  9. Ihania asioita päätä varten! Mä olen kova käyttää lakkeja ja nyt olis varmaan aika miettiä kevääksi jotain keveämpiä lakkeja. Ja kai mäkin lähden ainakin kokeilemaan noita nauhoja ja pantojakin!

    se sea of shoes hattu jota anonyymi tarkoitti on varmaan tuo american apparelin huopahattu isoilla liereillä, ihan kiva kyllä.

    VastaaPoista
  10. En osaa pitää oikeen hattuja, mutta sulle ne sopii tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
  11. Itse oon hamstrannu otsapantoja vaikka kuinka paljon ja ne tulee todellakin oleen iso osa mun kesätyyliä :)

    VastaaPoista
  12. Rusettipannat ovat olleet minullakin mielessä, ihme söpöilyä! :D
    Joku hattu olisi kyllä kiva kehitellä kevääksi, kun talvella myssyt olivat niin olennainen osa tyyliäni.. Muutenkin kuin huonojen hiuspäivien pelastajina :>

    VastaaPoista
  13. tollanen chaplin-hattu kelpaisi minullekkin, harmi vaan ku kaikki hatut on aina ympärysmitaltaan minulle aivan liian pieniä : /

    VastaaPoista
  14. Mitä teet työkses, että sulla on varaa noin upeeseen himaan?

    (Luin vanhempia koti-postauksia)

    :)

    VastaaPoista
  15. cool :) kaapissa onkin jo aussimatkalta säilynyt ihana cowboyhattu kesäksi, mutta joku iso lierihattu olis noheva myös
    -piret

    VastaaPoista
  16. Mulla on käynnissä ainainen hattujen metsästys... Pakko käyttää hattuja säällä ku säällä hiusten vähyyden vuoksi. Olis kiva joskus teettää mittatilaushattu. :)

    VastaaPoista
  17. milla: Mä luulen, että päädyn jonkin sortin cowboy-versioon, se tuntuisi hauskimmalta nyt :)

    kisse: Minimarketia myydään ainakin Beamissa. Ehkä myös Hki10:ssä, mutta ainakin Beamissa siis! :)

    riikka: Otsapannat on kyllä tosi kivoja, luulen, että tänäänkin sellainen päätyy päähän :>

    eve: Pakko puhua, on jo huhtikuu! :D Kalliossa ei ole enää lunta, ainakaan meidän kulmilla <3 Hattu on kyllä kätsä peittämään huonot hiuspäivät..

    joy: Mua eniten houkuttelisi tuo cowboy ja sitten pääpannoista tuo verkkohörsö, mut en vaan nää itseäni se päässä! Pitäiskö tässä ylittää oman mukavuusalueen rajat?? :D Ahaa, lierihattu muuten unohtui tuosta. Ne on myös hienoja!

    leoona: Kiitos! :) Kannattaa kokeilla sitten jotain pantoja, nehän ovat kesäisempiäkin kuin hatut :)

    nami: Mulla on vasta kaksi! Haluaisin höyhenotsapannan vielä, sitten voisi riittää.. :)

    milla: Joo, en tiedä, mikä rusettivimma muhun on iskenyt :) Ne toisivat jotain söpöyttä mustimpaankin taidegraafikko-asuun!

    hendai: Hmm, hattuliikkeessä voisi varmaan olla enemmän valinnanvaraa. Siis päänympäryksen kuin hattujenkin suhteen? :)

    ninnipinni: Tää nyt kuulostaa naurettavalta, mutta en tee mitään työtä, vaan opiskelen :) Toi on poikaystävän omistuskämppä, oon vaikuttanut sisustukseen, mutta en rahallisesti ;)

    piret: Haha, noheva, ihana sana! Totta, lierihatun taisin unohtaa tuosta, mutta cowboy on varmaan eniten se mun juttu nyt kesällä :)

    piia linnea: Mutta onneksi hatut ovat aivan paras asuste, niiden kanssa ei välttämättä tarvitse käyttää mitään muita asusteita kuin laukkua! Mittatilaushattu olisi varmasti istuvin, toki :)

    VastaaPoista
  18. Mä kahmin Tokiosta mukaan rusettipantoja. Pelastaa silloin, kun ei jaksa hirveesti väsäillä hiuksia :)

    VastaaPoista
  19. delicious: Rusettipannat ovat ihania! Mun kaapista sellainen vielä uupuu... :)

    VastaaPoista
  20. No siis Sea of Shoes -bloggarin postauksessa 1.4. näkyy mm. yksi sellainen hattu, josta aiemmin mainitsin :) Pidätkö? (olen siis tämän postauksen kolmas kommaaja, eka anonyymi) (blogin osote siis: http://www.seaofshoes.typepad.com/sea_of_shoes//) Ja muuten - ko. bloggarin isä on Karl Lagerfeld ;)

    VastaaPoista
  21. anonyymi: Aaa, joo, on hieno! Miksköhän en viimeksi tuolla käydessäni tajunnut katsoa.. :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.