torstai 12. helmikuuta 2009

Vastauksia part 2: minä minä minä

Mistä saat rahaa kaikkiin noihin sun ihaniin ostoksiin?
En ole töissä, mut minulla on vähän säästöjä (ei uskoisi kyllä mun säästämistaidoilla...) :)

Ootko töissä vai koulussa tällä hetkellä?
Oon ”koulussa”, eli teen koulua ”etänä”, koska en muutenkaan istuisi luennoilla, niin ongelmia ei ole vielä päässyt syntymään. Tosin venäjän kielen opinnot jouduin keskeyttämään, se on surku :/

Onko Aurora tosiaankin sun oikea nimi? Vähän tullut sellainen fiilis, että ehkä olisit suomenruotsalainen, joten miten se Aurora siinä tapauksessa lausutaan - ruotsalaisesti vai suomalaisesti?
En oikeastaan ole suomenruotsalainen, mutta toisaalta Aurora ei ole mun oikea nimikään. Aurora on oikeastaan mun kolmas nimi, välissä on Maria ja sitten ekana se varsinainen kutsumanimi :) Halusin pienenä vaihtaa mun nimen Auroraksi tai Mariaksi, kun inhosin etunimeäni.

Ootko ihan kokonaan suomalainen?

kuinka kauan sulla menee yleensä meikkaamiseen arkiaamuna?
Olen ihan suomalainen, jos nyt jotain sukujuuria ei lasketa. Meikkaamiseen menee... alle 10min :)

Millasta musaa kuuntelet (lempibändis yms)?

Lempileffoja? Kuuntelen aika sekalaista musiikkia. Kun painaa tuosta oikealta ”tarkastele profiilia”, niin näkee osan mun lempibändeistä, tyylisuunnaltaan enimmäkseen indierockia, elektroa, electronicaa ja nu ravea. Lempileffoja... en tiedä, en oikein ole mikään leffaihminen, en nyt muista mitään nimiä. Pienenä tähän oli muuten vakkarivastaus Titanic :D



Millasia sun ystävät on? Pukeutuuko nekin yhtä "trendikkäästi"?
Ystäväni ovat sekalaisia pukeutujia, kaikilla heillä on oma tyylinsä. He ovat vähän tasapainoisempia trendien kanssa, kun itse friikahtelen laidasta laitaan.

Oletko muuten koskaan ollut vaihdossa tai oletko ajatellut lähteä vaihtoon jonnekin muotimekkaan kuten Lontooseen, Milanoon tai Tokioon?
Lontoota ollaan joskus ajateltu, mutta tietty kun seurustelee, on vähän hankalampaa lähteä vaihtoon. Täytyisi järjestää molemmille joku paikka siellä = minulle yliopisto ja poikaystävälle työpaikka :/ Tokiokin houkuttaisi, se oli ainakin aivan valloittava kun kävin siellä! Yksi kaverini on juuri vaihdossa Milanossa, pitäisikin kysellä hänen kuulumisiaan :)

Meikkituotteesi, kasvojen pesu,hoito ja meikit ja suositukset?
Tästä voisin tehdä oman postauksen!

Missä kaikissa maissa oot käynyt? 
 

Olen käynyt Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Englannissa, Kreikassa, Saksassa, Hong Kongissa (Kiinassa) ja Japanissa. Vielä olisi siis nähtävää!

Missä kampaajalla käyt?



Käyn täällä kampaajalla, suosittelen! Tämä söpö kampaamo sijaitsee Helsingin Alppilassa, Porvoonkadulla. :) Siellä on vähän sellainen retro- mutta kotoinen fiilis.

Missä järjestyksessä valmistaudut aamuisin? (meikki,vaatteet,syöminen,puketuminen yms)
Koska mulla ei ole mitään pakollisia menoja useimmiten, niin syön ensin, sitten hengaan netissä tai katson telkkaria, pukeudun jossain vaiheessa ja meikkaan. Haluan varata paljon aikaa aamutoimilleni, sillä kiireessä vain hermostuu. Jos olen töissä, niin syön ja meikkaan samanaikaisesti ja siinä vaiheessa olen jo ainakin puoliksi pukeutunut :)

Millainen sun koti on? Ootko siisti vai "sottanen" ihminen?
Meidän koti on siisti, mut ei siksi et mä siellä siivoaisin :D Jos olen siellä yksin, niin kaikki vaatteet on ”järjestelmällisesti" kasoissa lattialla...

Mistä aistista luopuisit kaikkein viimeisimmäksi? Miksi?
Luopuisin viimeiseksi näöstä, koska olen enimmäkseen visuaalinen ihminen.

Why were you so angry in the picture?
I’m not angry!! I’m... just looking weird. Kind of enthusiastic but then again.. just weird. :D

Neitineiti! osaathan sä saksaakin! Miksei 4 kielellä kysymyksiä?! :D
Haha joo, jos saksa lasketaan, niin sitten lasketaan mun ranskan ja venäjän kielien taidotkin... Eipä niillä taideta paljon kysymyksiin vastailla :D

Minkä pituinen olet? Entä ikä? Koulutus, sivilisääty! Kaikki perusfaktat. :)
Olen 165cm pitkä, ikää 23 ja risat, koulutus on oikeustieteen ylioppilas ja siviilisääty avoliitto :)

Harrastatko jotain liikuntaa?
Minkälainen on ruokavaliosi? (Syötkö terveellisesti ja säännöllisesti vai silloin tällöin joka toinen päivä kun muistaa? :))
Harrastan joskus liikuntaa: nyt yritin aloittaa taas salilla käymisen, mutta flunssa iski yhden treeniviikon jälkeen :D Syön silloin, kun on nälkä tai silloin, kun joku laittaa ruokaa ja karkkia syön koko ajan. Itselleni en jaksa kokata, mutta jo yhdelle lisähenkilölle kokkaan mielelläni!

Käytkö paljon juhlimassa ja mitkä on sun lempibaareja?
Käyn aika vähän, ehkä 2 kertaa kuussa noin keskimäärin, mut istuskelemassa parilla käyn useasti, vähintään kerran viikossa. Mun lempibaareja ovat Helsingissä Redrum, Nolla ja Porthaninkadun Hiutale. Kutonen on kanssa hyvä!

Mitä kieliä puhut?

Millaiset paperit kirjoitit lukiosta?


Puhun suomea, ruotsia ja englantia sujuvasti. Muita opiskelemiani kieliä ovat saksa (osasin aikoinaan), ranska ja venäjä. Kirjoitin ihan hyvät, ”E:n paperit” ja päättötodistus taisi olla jotain ka 9,5.

Kolme tyypillistä luonteenpiirrettäsi?

Olen impulsiivinen, haaveileva ja vähän ujo. Onko haaveileva joku luonteenpiirre, sitä en tiedä :) Toivottavasti muuten kukaan possible työnantaja ei eksy tänne, nämä eivät taida olla niitä työhakijalta toivottavimpia luonteenpiirteitä...? Eli siiiis, olen ulospäinsuuntautunut, tehokas, oma-aloitteinen, järjestelmällinen... :D

Missä kuvittelet itsesi 10 vuoden päästä olevan?
Toivottavasti hyvässä, mielenkiintoisessa työpaikassa oli se sitten miltä alalta tahansa. Haluaisin asua Helsingin keskustassa loppuikäni tai sitten ulkomailla; lapsia on ehkä hankittava jossain vaiheessa ja silloin olisi tietty hyvä olla joku mies kainalossa myös :)

Haluaisitko muuttaa ulkomaille? Minne?
Voisin kuvitella muuttavani ulkomaille, kyllä, haaveissani olisi ehkä Lontoo. Se on tarpeeksi erilainen, mutta samanlainen :)

är du finlandssvensk? (svenskatalande bättre folk)
Mitt modersmål e finska men jag pratar svenska ganska bra.

Asutko omistusasunnossa vai vuokralla? missä kotisi sijaitsee fyysisesti? olen tippunut matkalla Turun ja Helsingin välille ;)
Asun omistusasunnossa, nimittäin poikaystävän asunnossa. Koti on nyt fyysisesti Helsingin Kalliossa, kun luovutettiin Turun vuokra-asunto vuoden vaihteessa pois. :)

Missä asut? (Mikset me)lkee koskaa laita kuvaa sun naamasta??
Asun Helsingin Kalliossa. Toisen kysymyksen alkuosa puuttui, mut luulisin, et se meni noin...Mun naama näyttää useimmiten vielä typerämmältä kuin niissä kuvissa, joita en ole sensuroinut. Joku roti pitää olla...

Mikä on kauneutesi salaisuus?
Hahaha minkä??? :D

Miten sun rahat riittää kaikkiin vaatteisiin? Saatko vielä vanhemmilta rahaa vai oletko töissä tms.?
Minulla on tosiaan vähän rahaa säästössä, vanhemmilta en taida enää saada rahaa. En ainakaan muista, et olisin saanut :) Menen kyllä ehkä kesätöihin taas, katsellaan...

missä kaupungissa asut ja oletko suomenruotsalainen?
Äidinkieli on suomi. Asun Helsingissä :)

Mitä opiskelet, ja mihin ammattiin tähtäät?
Kävitkö lukion? Jos kävit, mitä aineita kirjoitit ja millä tuloksin?

Opiskelen oikeustiedettä, eli tulevaisuudessa olen lakimies(nainen), toivottavasti. Kävin kyllä, silloin kun kirjoitin, oli vielä se yhteisreaali eli kirjoitin reaalin, pitkän matikan, äikän, ruotsin, enkun ja saksan.

Lempiruokasi?


Kiinalainen, intialainen ja meksikolainen ruoka on vieneet sydämeni. Niitä vaihtelevin viikonpäivin, niin pysyn onnellisena!

Oletko värjäillyt hiuksiasi?
Olen toki, aina tosin blondiksi. Viime yritys kotiväristä on täällä, sen jälkeen meninkin suosiolla kampaajalle raidoittamaan :D

Mitä tv-sarjoja seuraat?
En seuraa aktiivisesti oikein mitään, jotain hömppää milloin sattuu: esim. C.S.I:n kaikkia versioita (paitsi Nyc-versio on aika huono...). Odottelen Gossip Girlin 2 seasonin alkua (vaikka olen katsonut suurimman osan netistä :D), siihen olin viimeksi todella pahassa koukussa!

Miten tutustuit poikaystävääsi?

Poikaystävän bändin laulajan jatkoilla... Se bändi oli tosiaan ihan coverbändi, ei mikään mistä olisitte kuulleet :D

Olen ymmärtänyt, että opiskelet oikiksessa. Miksi hait Turkuun etkä Helsinkiin?
En jotenkin edes ajatellut Helsinkiä, olin aika helsinkivastainen aiemmin. Pohjoiseen en halunnut, niin valinta oli sitten sillä selvä, koska Suomessa on vain kolme oikeustieteellistä.

Pääsitkö ensimmäisellä yrityksellä oikikseen? Kävitkä valmennuskurssin?
Pääsin ensimmäisellä yrityksellä, joo. Kävin Lexin (ainejärjestön) valmennuskurssin, se on ihan suosittelun arvoinen kurssi.

Unelmatyöpaikkasi?


En tiedä! En ole ihan varma, onko lakimiehen ammatti absoluuttisesti paras ammatti mun mielestä, sitä tulee vielä pohtia.

Mitä astioita teillä on kotona?
Iittalan Teemaa harmaana ja valkoisena sekä jotain Ikean kiiltäviä mustia astioita. Lasit ovat kaikki Iittalaa.

Mainitsit että painoit aika paljon tai enemmän kun nyt, silloin kun kirjoitit ylioppilaaks. Joten onko sulla ollut syömishäiriöitä ja miten suhtaudut ylleisesti ottaen size zeron ja laihuuteen/lihavuuteen?

Ei ole ollut syömishäiriöitä, tosin laihduttaa olen tietty joskus yrittänyt. Kukapa ei. Ainahan sitä ajattelee, että jos sen 5kg saisi pois, niin olisi onnellisempi - tosin olen painanut yli 10kg vähemmänkin kuin nyt, eikä elämä tainnut silloinkaan sen onnellisempaa olla :)

8 kommenttia:

  1. Ehdottomasti kannattaa tulla tänne lontooseen vaihtoon, jos haluaa vaihdon aikana nauttia muotimaailman piireistä. Voin vain suositella!Kyllä se poikaystävä Suomessa jaksaa odottaa:)

    VastaaPoista
  2. Vieläkö saa kysellä? :) Kerroppas jotain laihdutusvinkkejäsi! Otetaan ilomielin vastaan.

    VastaaPoista
  3. Olen lukenut blogiasi jo pitkään, mutta päätin vasta nyt ensimmäistä kertaa kommentoida.

    Blogisi on mahtava! Listaa miksi pidän siitä:

    -keskityt todella muotiin,vaatteisiin,trendeihin
    -et jauha liikaa/turhaa poikaystävästi tai muista henkilökohtaisista suhteistasi
    -tyylisi on persoonallinen
    -jaksat kuvata ja esitellä myös vaatteita, joita et ole välttämättä ostanut
    -kirjoitustyylisi on hyvä, ei liian hörsyilevä

    Tiivistettynä siis pidän siitä, että pitäydyt asiassa. On mukava toki päästä hieman enemmän sisälle bloggaajan elämään tietämällä esimerkiksi hänen perheestään, kodistaan jne., mutta erityisesti sinun blogissa miellyttää se, että et kerro joka ikistä parisuhdevänkyrääsi. Toivottavasti tästä sepustuksesta ei nyt saa väärää kuvaa, mutta minusta on hauskaa, että jätät lukioille hieman "arvailun varaa". Et esimerkiksi kerro oikeaa etunimeäsi. Vähän niinkuin Sinkkuelämässä, kun Mr. Bigin nimi paljastui vasta viimeisessä jaksossa ;D

    Kiitos kuitenkin valoittavasta kysymyspostauksesta! Olen aivan varmistunut siitä, että olet hyvä tyyppi! :>

    Ja nyt lopetan, jotta en leimaudu hulluksi.... :D

    VastaaPoista
  4. oi oi oi!!! vitsit teillä on mun unelmien keittiöntuolit. haluaisin nuo valkoisina ja juuri noilla puisilla jaloilla! :)) meillä on vielä keskustelun alla, että ostetaankko ne nyt samalla kun asunnonostokin on ajankohtainen.

    VastaaPoista
  5. anonyymi: Haluaisin kyllä! Kävin siellä vähän aikaa sitten, se oli aivan ihana kaupunki kyllä! Haha, pitäiskö vaan hakea kaikessa salassa vaihtopaikkaa :D

    kella: Haha saa toki, mutta ei mulla ole mitään laihdutusvinkkejä :) Olisin varmaan sen 5kg kevyempi, jos tietäisin, missä myydään itsekuria ja kaloritonta, mut maistuvaa suklaata :D

    ita: Kiitos kiitos kiitos!! Nyt oon ollut ihan maassa blogin suhteen, kun olen ollut kipeä ja asuinspiraatiokin on poissa, mutta tällainen kommentti kyllä kirkastaa reilusti päivääni! Kerrankin muuten saan kiitosta siitä, etten jaksa enkä halua kertoa kaikkea yksityiselämästäni tänne, yleensä kommentit ovat toisensuuntaisia. Kiitos kuitenkin, sillä aion tosiaan jatkaa tällä linjalla :))

    cherries and coconuts: Noi on kyllä mahtavat, suosittelen! :)

    VastaaPoista
  6. Minäkin olin ihan varma että olet suomenruotsalainen! :)

    VastaaPoista
  7. Mistä sulla on noin paljon säästöjä että 200-300e on varaa kk:ssa shoppailla!? siis ihan mielenkiinnosta ei negatiivisesti tarkoitettu kommentti :D
    Mahdollisesti et halua sitä paljastaakkaan.

    VastaaPoista
  8. cocos: Joovai? Haha, onpa ihmeellistä. Ehkä kirjoitan välillä huomaamattani omituista suomea? :D

    anonyymi: No eihän siihen nyt mitenkään paljon säästöjä tarvita, että 200-300e/kk shoppaa :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.