perjantai 13. helmikuuta 2009

Valkoinen bleiseri

Olen nykyisin bleiserihamsteri, jota tuskin on kovin vaikea päätellä, kun katselee päivän asu -kuviani. Kaappiini on kuitenkin päätynyt vain mustia ja harmaita versioita -ja se yksi, en tiedä onko se harmaa vai ruskea, olen ehkä värisokea- joten tulin miettineeksi nämä kuvat nähtyäni valkoisen bleiserin hankkimista. 

Tuo Lookbook-kuvan tytöllä näyttää olevan väriltään beigeen taittuva jakku, mutta sekin kävisi. Mary-Kate (tai Ashley, I dunno) taas kantaa ihan vitivalkoista bleiseriä kuten Kate Mosskin. Olisihan se keväinen! Valkoinen jakku tuo vähän vaan ikävästi mieleen jonkun räppärin perusvaatetuksen, sen takia olen hieman epäileväinen sen suhteen. Hihojen kääriminen tuo tietty koko vaatekappaleeseen jo ihan erilaisen ilmeen. Sillä tavalla sitä kuuluukin pitää :)

Perusjakkua en löytänyt valkoisena ainakaan nopsalla silmäyksellä mistään normaalista halpisnettikaupasta, mutta tässä pieni kollaasi siitä, mitä olisi kiva pukea valkoisen jakun kanssa, jos sellaisen omistaisin. Nuo (teko)nahkashortsit ovat ihan mahtavat ja tykkään myös paljon tuosta rukousnauhamaisesta käsikorusta. En tiedä, onko viehtymykseni risteihin sitten Asplundin vika...

Mitäköhän eroa on muuten jakulla ja bleiserillä, itse käytän niitä nimityksiä ihan iloisesti sekaisin...

kuvat: forever21.com, thefashionspot.com, lookbook.nu, google, asos.com, urbanoutfittters.co.uk, mytheresa.com

16 kommenttia:

  1. Taitaa olla Ashley tuossa kuvassa.

    VastaaPoista
  2. Kyllä valkoinen bleiseri mustan voittaa! :)

    VastaaPoista
  3. Ashleyn (luulisin että se on Ash, en kyllä mene vannomaan:D) valkoinen jakku on ihan täydellinen!

    VastaaPoista
  4. Ei oo tullu mielenkään että vois valkoisenkin bleiserin hommata :O Näyttää meinaan ainakin noissa kuvissa ihan törkeen hyvältä!

    VastaaPoista
  5. hauska uus ulkoasu, mut laita toi taaimmainen tausta sillee et se ei liiku ku rullaa alas? :)

    VastaaPoista
  6. Mullakin on musta bleiseri haussa kevättä ajatellen, kunpa vaan se täydellinen yksilö tulisi pienellä vaivalla vastaan.. voi että tää uusi ulkoasu onkin kiva!

    VastaaPoista
  7. Valkoinen jakku on ollut ostoslistallani reilu vuoden jo. On vain vaikeata löytää (edullinen) hyvin istuva jakku. Olin jopa unohtanut sen hetkeksi ennen kuin muisutit minua! :) Eli, jakun metsästykseen taas..

    VastaaPoista
  8. Minä taidan jättää valkoisen bleiserin kauppaan, sillä onnistun nimittäin töhrimään lähes jokaisen (lue: siis jokaisen) valkoisen tai edes vaalean vaatekappaleeni johonkin. Se on aivan pirun raivostuttavaa!

    Lopputulos on sitten tahranpoistoaineista huolimatta kas tässä päivän lounaslistani -tyyliä, mikä ei ole ole kovinkaan tyylikästä.

    Jääköön valkoinen bleiseri siis muiden harteille!

    PS. En tiedä, onko bleiserillä ja jakulla paljon ideologista eroa; voisiko olla niin, että on kyse samasta vaatekappaleesta, mutta bleiseri on anglismi ja jakku taas ruotsin lainaa.

    Itse pidän enemmän bleiseri-sanasta, sillä jakusta tulee itselleni mieleen keski-ikäinen täti-ihminen... pahin tietämäni termi on jakkutakki, johon myös olen täällä muotiblogien ihmeellisessä maailmassa törmännyt.

    VastaaPoista
  9. Beigeen taittuva jakku = täydellistä! Valkoista en itse osaisi käyttää. (Ai että odotan bleiserikelejä! Pääsee UFFista kolmella eurolla löytämäni oversize-jakku ulkoilemaan!)

    VastaaPoista
  10. valkoinen jakku on varmaan aika monen ostoslistalla, mutta mikäpä siinä, noi on ihan mahtavia :)

    VastaaPoista
  11. valkoinen jakku olis kyllä maukas kun se erottuisi niistä normimustista. se on myös jotenkin pirtee :)) löytyisköhän jostain!

    VastaaPoista
  12. Hei tämä tausta on paljon mageempi, kuin se kenkätausta! I like!!

    VastaaPoista
  13. ihana Kate Moss! mulla on noi nahka shortsit forever21. aivan ihanat! topshop on muuten nyt täynnä ihania bleisereitä/jakkuja. ostin yhen tosi ihanan, no olen taas viime aikoina haalinu kamalasti kamaa mut ajan mittaan näette ne blogissani! menen taas takas lontoosee ensviikolla niin tulee enempi asu postauksia. täällä on nyt niin kylmä et en ainakaa tänää ulos mene!!!
    xoxo

    VastaaPoista
  14. anonyymi: Joovai :D Kiitos sivistämisestä! :)

    katja: Voittaako?! Mä oon ollut ennen (ja vieläkin) niin mustan kannalla, että...

    sara: Niin on, just tarpeeks pitkä, et voi pitää trikoiden kera :)

    roosa: Ei mullekaan! Nämä kuvat vasta herättivät mut tajuamaan sen :)

    anonyymi: Ääh, en osaa :/ Se on mun oma kuva, niin osasin just ja just säätää sen tuonne taakse :o

    adriana: Mä oon ehtinyt jo mustan hankkia (on muuten erittäin hyvä ostos...), joten valkoinen/beige voisi olla seuraava valloitus :) Nyt on tulossa bleiserikevät ;)

    mikaela: Mä liityn samaan metsästyskerhoon nyt :D

    vimps: Apua, olen varmaan itse viljellyt jakkutakki-nimitystäkin... en ole nähnyt mitään eroa termien suhteen, ehkä alan pohtimaan vivahteita vähän tarkemmin, ennen kuin painan "julkaise"-nappia :)

    milla: Beige olis ehkä vielä makeampi kyllä, valkoisesta tulee sellaiset Kanye West-vibat :D

    kinja: Joovai? Mä tajusin vasta nyt, et sellainenkin voisi kaapissa roikkua :D

    hanna: Niinpä, tulisi tavallaan selvä pesäero talven mustiin jakkuihin, valkoinen on kesän väri!

    katja: Oi kiitos!! On ollut tähänkin totuttelemista...

    nita-karoliina: Sulla on noi shortsit?? Ostoskertomuksesi tekee mut kateelliseksi jo näin kirjallisina :D

    VastaaPoista
  15. mun tietääkseni jakku-sanaa käytetään puvun osasta, jolloin sillä on olemassa alaosana joko hame tai housut.. sit ku se on bleiseri, niin se on yksittäinen vaatekappale :D kuitenkin noita käytetään ihan sekasin suomessa..

    ja tämä ei ole absoluuttinen totuus, vaan mun käsitys asiasta :D joskus näin kuullut, liekkö koulun penkillä ;)

    VastaaPoista
  16. viivi: Okei! Eli jakku voi olla bleiseri, mikäli se on yhdistetty vaikka farkkuihin? Kammoksun itse tuota bleiseri-sanaa, jakku maistuu jotenkin vain paremmalle suussa. :) Ehkä en sitten välitä...

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.