keskiviikko 7. tammikuuta 2009

Unohdin...

...esitellä teille mun uuden pikkukameran (no se edellinen k-kamera ei ollut mun kylläkään), jonka ostin kaikkea satunnaista kuvailua varten. Iso kamera siis pysyy kuitenkin ykköskamerana ainakin asukuvissa, aina kun saan poikaystäväni pakotettua kuvaajan rooliin. Muuten räpsin varmaan enemmän itselaukaisijan tuotoksia - tuollaisia kuin eilen otetut myöhemmät asukuvat ovat. Ekat on siis otettu järkkärillä.

Photobucket
Mä en jaksa kun PS Elements kiukuttelee mulle taas, luulin et me ollaan jo melkein ystäviä. Tietääkö kukaan, miten Shoppiin vedetyistä kuvista saa harmaat reunat pois? Se nimittäin on alkanut täyttämään kuvat automaattisesti koko muokkausruudun laajuisiksi, joka hankaloittaa aika paljon niiden yhdistelyä. Ensin kaikki oli fine, mut sit painoin vahingossa jotain nappia eilen ja paniikissa en edes yrittänyt mitään undo:ta. Voi hohhoijaa mun kanssa...

8 kommenttia:

  1. Mulla on ollut tuo sama pikkukamerana puolisen vuotta, ja olen ollut tosi tyytyväinen! Hyvä hankinta siis. :)

    VastaaPoista
  2. cute! :---))) hehe. tajusin tossa et sullon jo tässä kuussa 12 postausta ku meitsi vetelee ehk kolmessa 8)

    VastaaPoista
  3. Huu hieno! Tahtoo kanssa uuden kameran!

    VastaaPoista
  4. tui: Kiva kuulla! Oon vähän testaillut ja tolla tosiaan saa ihan kiitettäviä kuvia :)

    lina: Kiitos! Joo, työttömällä on aikaa postailla (koulujuttujen teosta on helpompi lintsaa kuin töistä :D)

    chérie: Kiitos!! Pikkukamera on superkätevä kapistus :)

    VastaaPoista
  5. Heips!

    En tiedä onko Macin PS jotenkin erilainen, mut kuvat saa taas "pienemmiks" oikeasta yläkulmasta punasen "lopetus ruksin" alta!

    Toiv. tää autto ees jotenkin!

    Kannattaa muuten tsekata sivut..

    http://www.webdesign.org/web/photoshop/


    ...niil on paljon PS tutorialeja ihan PS:n Basiceistä Special Effecteihin ja kaikki opastettu vaihe vaiheelta, mahtavat sivut! :)


    t.Danika

    VastaaPoista
  6. Tuohon PSE:n käyttöön. Tosiaan, kuten edellisessä viestissä lukikin, niin ns. ikkunan pienennys ikoni muuttaa sen kuvan koko ruudusta "normaaliksi", niin mäkillä kuin PC:lläkin. Sitten, jos jostain syystä kuva pompsahtaa ihan hassuksi tms. pelastus toimi näin: eli yläreunan valikoista View -> Fit on Screen, jolloin kuva mahtuu siihen muokkausosaan aika kivasti kokonaisena, jolloin myös muokkaus onnistuu yksinkertaisemmin. Ei tarvitse toisinsanoen "skrollailla" kuvaa edestakas.

    VastaaPoista
  7. Ixus pitäis kyllä hankkia, se on kuitenkin hyvä kamera ja ihan mielettömän kätsän kokoinen! Harvemmin jaksaa isoa kameraa raahata yhtään mihinkään...

    VastaaPoista
  8. danika: Kiitos vinkistä ja linkistä! Oon aika huono tän kanssa vielä :)

    mary and jo: Hahah, joo, mä olen niin käsi. Painoin siitä pienennysnapista ja kaikki on taas ok :D Kiitos!!

    annab: Joo, järkkäri sitäpaitsi kerää paljon huomiota, jos kuvailee kaupassa kuten mä teen :) (ja se painaa myös...)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.