keskiviikko 14. tammikuuta 2009

Lontoosta ostettua

Kuten jo aiemmin totesin, ei tällä matkalla mun mukaan tarttunut mitään niin trendikästä kuin syksyisellä Tukholman kiepauksella. Johtui ehkä siitä, että Tukholmaan mennessäni tiesin, mistä haluaisin mitäkin - mutta Lontoossa mulla oli totuttautumista ihan jo kaupungin elämänmenoon. Pitäydyin siis suht klassisella linjalla. Jaoin vähäiset ostokseni kahteen luokkaan: 1) järkevät ja 2) älyttömät.
Here they come:

Photobucket
Ykköskategorian ostokset ovat tässä. Ensin ostin Urban Outfittersista mustat farkut, koska mun harmaat Cheap Mondayt sanoi sopimuksen irti ja hajosivat puhki. Just Lontoossa, kun mulla oli vaan yhdet farkut mukana, eli kiitos vaan. Toisekseen ostin mustat haaremihousut, joita kuolailin jo vuosi sitten. Maksoivat viisi puntaa, en voinut vastustaa. H&M:n urheiluosastolla olisi ainakin samanlaiset (ja vähän pukumaisemmat Zarassa), mut noi ylettyy nilkkoihin asti.

Matkan nolo ostos olivat noi ballerinat, hintaa 4 puntaa. Näyttävät aika läheisesti erään merkin ballerinoilta, mut leikitään, etten tajunnut. Ovat varmaan ok perusballerinat siihen asti, kun hajoavat about kolmannen käyttökerran jälkeen. Hajuvesi oli mulla ihan loppu (käytän just tota), joten oli aika bonus, että sain kylkiäislahjaksi vielä vartalovoiteen ostaessani uuden pullon tuoksua.

Siinä se, aika lame. Topshop oli täynnä jakkuja ja mekkoja, joista en kummistakaan hirveästi innostunut. Jakkuja on jo tarpeeksi ja kukkamekkojakin on, lisää ostan joskus myöhemmin. Yhdet kengät olisin voinut tuoda kotiin (bootsit niittikorolla), mut joku nappasi ne mun nenän edestä. Tackar och bockar, toivottavasti menivät hyvään kotiin :) 

Älyttömiin ostoksiin kuuluu oikeastaan vain nämä kaksi (ja ehkä tuo vikakin)
Photobucket
Ei näissä muuten mitään vikaa ole, mutta tuo marjapuuronvärinen paita on Miu Miu:n (se oli alessa...) ja rannekoru Burberryn. Enkä ole vieläkään ihan varma, tarvitsenko näitä mihinkään... Tämän rannekorun taisin ensimmäistä kertaa nähdä Malian blogissa mustana. Toi sopii kuitenkin hyvin mun beigeen laukkuun ja kevään värikokoelmaan. Ei voi mitään, joku ratas meni vähän paikoiltaan mun päässä ja nämä päätyivät ostoskoriin kaiken halvemman trendikaman sijaan.

Viimeinen, vähän kumpaankin kategoriaan kuuluva ja eniten luottorajaa syönyt ostos löytyi pitkän etsinnän jälkeen Harvey Nichols-tavaratalosta.
Photobucket
Kävin ensin Mulberryn New Bond Streetin liikkeessä hypistelemässä laukkua ja parin päivän päästä Brompton Roadilla yritin ostaa sen, mutta musta väri oli liikkeestä loppu. He sitten pyynnöstäni soittelivat ympäri Lontoota ja onnekseni juuri musta medium-kokoinen kassi löytyi Harvey Nicholsilta. Kipitin puolijuoksua sinne ja nyt tämä ihanuus on omani. Ko. ihanuus on tietenkin musta Mulberryn Mabel!
Photobucket
Näytän jäätävältä, mutta olen oikeasti ihan tyytyväinen (paitsi Lontoon säähän :D). Kun sain Mabelin käsiini, en enää haikaillut yhtään Bayswaterin perään. Paitsi ehkä ihan vähän, kun oak, musta ja chocolate olivat meidän lentokentällämme alessa, 420 puntaa. Olispa ollut luottorajaa vielä käytössä ;)

Tässä on vielä kuva Mulberryn liikkeessä alessa olleista Mabeleista. Otin kuvan, kun mua palvellut myyjä oli penkomassa varastoja. Outoja värejä olisi (myös Bayswaterista) saanut huomattavasti halvemmalla, mut musta väri on käyttökelpoisin ja pitkäikäisin. Toivon näin...

42 kommenttia:

  1. Voitko antaa mulle ton laukun, kiitos?

    VastaaPoista
  2. Oi, upeaan laukkuun päädyit! Ja hei, upea on myös Miuskan paitakin, elä huoli, ihan varmasti on käyttöä keväämmällä esim. vaaleiden hippifarkkujen seurassa :)

    VastaaPoista
  3. ui primarkin ballerinat, on samanlaiset. Vähän kertakäyttöiset mutta hinta on niin pieni ettei oo harmittanu

    VastaaPoista
  4. eeeikä, mikä laukku :)
    tosi kivoja ostoksia mun mielestä.

    VastaaPoista
  5. Ihana laukku. Annatko sen mulle? Kiitos. :-)

    VastaaPoista
  6. Aivan upea tuo laukku näin "luonnossa"!<3 Muutenkin ihania ostoksia, olen superkateellinen tuosta rannekorusta :>

    VastaaPoista
  7. ooämgee laukkuasi kateellinen olen! hei muuten, ko muistelen et olit joulun aikoihin keski-suomessa päin, niin missä? :--D

    VastaaPoista
  8. Ohoo, you're back! Et sä mitään vakuutteluja kaipaa, mutta sanonpahan vaan että Mabel is way much better than Bayswater!;) huoh, pitäisi itsekin satsata kunnon nahkalaukkuun mutta puntaroin vielä Balenciagan, Mulberryn ja MiuMiun välillä:S tai sit käyn vaan Seppälän alesta hakemassa jonkun kangaskassin ja hytisen tyytyväisyyttäni :D

    VastaaPoista
  9. Siis apua nyt mää oon kyllä ihan vaan vähän kateellinen sulle! Aivan ihana! Just spekuloin tuolla mun blogin kommenttiboxissa että ostitko ton mabelin, arvasin oikein!:) Mut on kyllä loisto ostos! Varo vaan etten mä murtudu teille ja ehkä ryöstän sen, heh:D

    VastaaPoista
  10. Kivoja ostoksia! Varsinkin tuo laukku herättää vähän kateutta täällä päässä :) Ja miumiun paita ja burberry-ranneke tulee ihan varmaan kestämään käytössä kauemmin kuin kasa halpiskamaa, oot myöhemmin varmaan tyytyväinen :) (mulle ainakin käy aina niin)

    VastaaPoista
  11. Minkä hintainen tuo ihana laukko oli?

    VastaaPoista
  12. Oliko tuo sun musta Mabel myös puoleen hintaan tai jonkinlaisessa halvennuksessa? Mihin hintaan sen sait? Kertoisitko vielä, mikä on Mabelin normaalihinta? ...en ilmeisesti tiedä mistään mitään, hih.

    VastaaPoista
  13. ähh, ihanan laukun hommasit :)
    ärsyttävää, mä oon etsiny just tollasia ballerinoja varmaan vuoden x_x

    VastaaPoista
  14. pipari: No nyt kun pyysit, niin tottakai! :D

    milla: Kiitos! Jepp, Miuska aloittakoon mun pastellivärikauden :)

    aya: Arvelen kanssa, et eivät paljoa kestä, mut ovat halvat ja klassiset ;)

    essi: Kiitos!!

    eMi: Mun unelmalaukku<3 Kiitos!

    sara: Se on mun uusi silmäterä :)

    helmi: Äh voi harmi, Pipari ehti ensin ;)

    ocean: Se on aikas nams!

    jenni!: Kiitos! Vähän pohdittuani oon tullut siihen tulokseen, et rannekorukin on jees :)

    gaalimato: Hehe, kiitos! Olin Jyväskylässä, kuinkas niin? :)

    lindamaria: Kiitos, samaa mieltä näin loppujen lopuksi :) Multa puuttuu kans Balenciaga kaapista..

    äppelblom: Haha, laitan oven takalukkoon, jos nään sut hiippailemassa meillä päin ;) Kiitos tuhannesti!

    annab: Jepp, jotenkin noita laatujuttuja kuitenkin osaa arvostaa sitten pidempään, eikä ne lennä ikinä roskikseen, kuten halpajutuille saattaa käydä ajan myötä.

    anonyymi: Hmm, noh, 583 puntaa eli vähän enemmän euroissa... :P

    mira: Ei ollut, perusvärit (oak, musta ja chocolate) oli normaalihintaisia. Toi maksoi 583 puntaa, ihan normaalihinnan :) Sileä nahka (oak ja chocolate) olisi maksanut hippasen enemmän, joten onneksi tykkään tuollaisesta paksusta nahasta ja mustasta.

    VastaaPoista
  15. eve: Kiitos! Noi oli kyllä todella halvat ballerinat...

    VastaaPoista
  16. jep mietin vaan että täälläkö meillä ihan :D

    VastaaPoista
  17. Aika jännä että Bayswateriakin myydään alessa? Ja punnan kurssi vielä päälle niin olis kyllä lähtenyt aika hyvään hintaan... onneksi en ole menossa Englantiin lähiaikoina.

    VastaaPoista
  18. Siis aivan ihana tuo laukku!!! Tykkään tosi paljon! Ja mun mielestä se rannekorukin oli kiva samoin kuin ne ballerinat.

    VastaaPoista
  19. Laukku,minulle! oh. voi rakkaus.

    VastaaPoista
  20. Laukku on KAUNIS! Hintansa arvoinen, vaikka mun rahapussista ei tommosia maksella! Lisäksi se sopii täydellisesti sun tyyliin, joten ei voi olla mitenkään turha ostos, älä edes kuvittele moista! (psst, vähällä pääsit jos ostit ainoastaan nuo balleriinat nimeltä-mainitsemattomasta-kaupasta, tunnistin kaupan oman merkin. virn, miksiköhän)

    VastaaPoista
  21. tuo laukku,namnaaaam! minulle :--) oh. ja nuo ballerinat söpöt.

    VastaaPoista
  22. haaremihousut, luv! tollaset niin pakko saada!

    VastaaPoista
  23. Mahtava tuo Mabel, erittäin hyvä valinta! Burberry ranneke on ihana, olisin tilannut sen, mutta valitettavasti ne oli loppu, vaikka kuva onkin sivuilla. Mut kiva että sä sait sen. Miuskan paita on pirteä :)
    Mä ostan aina matkoilta mielummin pari arvokkaampaa juttua kuin kauhean kasan kaikkea edullista.

    VastaaPoista
  24. HAAREMIHOUSUT<3 IHANAT! Ootan innolla että nään miten keksit käyttää niitä :) (siis minkälaisten asujen yhteydessä)

    VastaaPoista
  25. Kivoja ostoksia, erityisesti tuo laukku ja käsikoru! Ja tuo MiuMiun paita on oikein sievä!

    VastaaPoista
  26. gaalimato: Ahaa, ok :)

    kirsikka: Joo, mut noi Baysin klassikkovärit olivat alessa vaan sielä lentokentällä. Mulberryn liikkeissä oli vain outoja värejä siitäkin alennuksessa :)

    suvi m: Kiitos! Mäkin olen ihan in love :)

    samu: Haha, kiitos!

    laura: hehee, noh, kerran se kirpaisee... En löytänyt P-kaupasta oikein mitään ihmeellistä, kun en uskaltanut korkkareita ostaa (laatu varmaan on ihan mitä sattuu :D). En jaksa muutenkaan hajoilevia vaatteita. Paitsi, noi haaremihousut on sieltä!

    lina: Kiitos!!

    piu: Ne on kivat, katsotaan miten osaan yhdistää ne.. vai osaanko :D

    malia: Kiitos! Oon itsekkin erittäin tyytyväinen laukkuvalintaan, jotenkin sopii niin hyvin mun tyyliin :) Arvokkaampaa tavaraa saa Suomesta kyllä harvemmin yhtä edullisesti kuin ulkomailta!

    anonyymi: Jeps, mietin kuumeisesti, mihin ne sopis :)

    nylon: Kiitoksia!! :)

    VastaaPoista
  27. Eih, tuota laukkua olen unelmoinut ties miten monta vuotta ja nyt sinä sait sen! Epäreilua... :D Yritän uskotella itselleni, että ostan tuon heti kun saan vakituisen työn, mutta katsotaan vaan, niin vielä mummonakin itken täällä, että tahdon Mabelin.. :D

    VastaaPoista
  28. Aivan mahtava toi laukku, en malta oottaa sen näkemistä livenä. Ja tervetuloa kotiin!

    VastaaPoista
  29. Te sovitte hyvin yhteen uuden Mabelin kanssa! :)

    VastaaPoista
  30. kate: Hehe, mä olin kärsimätön, toi oli opiskelijabudjetille aikamoinen pommi..! Toisaalta eri väriset oli alessa, jos kelpuutat sellaisen?

    -epe-: :D Tuun ehkä ens viikolla Åboon palauttaan ON-työtä, haluuks nähdä mun laukun!? ;D

    N: Kiitos! Ajattelin pysytellä sen kanssa aika kauan yhdessä ;)

    VastaaPoista
  31. Kiitos vastauksista! Laukkusi on kieltämättä upea, varmasti hintansa arvoinen!

    Itselleni olisi kelvannut myös pinkki versio, mutta minä olenkin ikuinen pinkkiin rakastunut... Hmm, ehkäpä lahjonkin sillä itseni vielä joku päivä.

    VastaaPoista
  32. olin ihan varma et otat just ton etkä bayswateria! :D mut toi onkin kun tehty sulle ja sopii tyyliis loistavasti, tosi ihana :)

    VastaaPoista
  33. mira: Oleppa hyvä! :)

    anonyymi: Haha, kiitos! Se kyllä sopii mulle aika hyvin vetoketjuineen kaikkineen :)

    VastaaPoista
  34. laukku mulle kiitos :D tosin toi bayswaterin pinkki laukku kävis kanssa!

    VastaaPoista
  35. Ihana laukku ja muutenkin ihania ostoksia.. Lottovoittoa odotellessa. ;)

    VastaaPoista
  36. aliliisa: Mä tykkäsin tosta pinkistä Mabelista kans (toi tos kuvassa, tarkoititko sitä vai Baysia?), mut musta on käytännöllisin :)

    ragdoll: Kiitos! Mulla raksahti aika paljon opiskelijabudjetista tuohon :P

    VastaaPoista
  37. Onneksi tuo laukku varmasti maksaa itsensä takaisin käyttöiässä. =)

    VastaaPoista
  38. Ah, ihana! Itselläni on Bayswater mustana ja Mabel purse (mustana sekin), ja ne ovat mielestäni hyviä investointeja klassisuutensa takia. Meinasin syksyllä ostaa Big Mabelin konjakin värisenä, mutta nuukuus iski :)

    VastaaPoista
  39. ragdoll: Se on toivottavaa kyllä :)

    delight: Joo, mä meinasin ostaa mun ekaksi Mulberryksi kans Baysin, mut päädyin sit Mabeliin. Mun mielestä toi peruskoko oli jotenkin mulle sopivampi, large ei oikein istunut mun olkapäälle :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.