perjantai 2. tammikuuta 2009

Givenchy spring 09

Koska en ole koskaan esitellyt Givenchyn ready-to-wear spring 09 -collectionia, on se syytä tehdä nyt, sillä heti vuoden vaihteen jälkeen on mun mielestä jo aika kääntää katseet kevääseen. Suomen säät taitavat ikävä kyllä olla eri mieltä, mut mun mielestä ei olisi edes outoa, jos puihin ilmestyisi hiirenkorvat huomenna. Aikamoista toiveajattelua...

Givenchyn kevät on hyvin samoilla linjoilla Alexander Wangin denimnahkadenim-kevään kanssa, joskin Wangin esittelemät värit puuttuvat Givenchyn kokoelmasta ja Givenchyn kokoelmasta puuttuu se viimeinen grunge-silaus, joka on merkille ominaiseen tyyliin korvattu vähän hienostuneemmilla ratkaisuilla esimerkiksi leikkauksissa ja koristeluissa.

Photobucket
Kevään värit ovat Givenchyn mukaan synkeästi musta, valkoinen, likainen beige ja hailakan keltainen. Takit ovat jakkutakkeja (jes!!) ja jalkoihin sopivat peep-toe-korkkarit tai otk-saappaat. Bongailin myös läpinäkyviä yksityiskohtia vaatteista pitkin mallistoa ja se sopii mulle oikein hyvin, kun ajattelee mun yhtä uusinta fiksaatiota. Toivotaan vaan, että joku halpiskenkäfirma keksii valmistaa tuollaisia täydellisiä kenkiä, sillä niillä olisi luultavasti käyttöä myös ensi syksynä...

Photobucket
Sitten päästään farkkuun ja nahkaan ja niiden komboon. Mikäli omistat onnellisesti nahkahousut, kannattaa ne vetää jalkaan keväällä ja yhdistää ne farkkutakkiin tai -liiviin. Mikäli pokka vaan kestää. Mua kiehtoo noi Givenchyn nauhoilla koristellut topit, etenkin tuon ensimmäisen rivin mekko, jossa on terävät olkapäät, kolahtaa muhun. 

Kaikesta päätellen mun vaatekaappiin ei tarvitse edelleenkään paljoa väriä haalia, hyvä niin, sillä en todellakaan osaa käyttää värejä :)

kuvat: style.com

6 kommenttia:

  1. Givenchy on ihan paras! Tätä mallistoa tulen myös itse toteuttamaan tänä keväänä. Olen ollut niin koukussa syksy/talvi mallistoon, että siitä vierottuminen onnistuu ainoastaan tämän uuden malliston avulla. :D Taidan kyllä siltikin jatkossa käyttää röyhelöpaitoja wetlookkien kanssa, ellen sitten löydä niitä unelmien nahkahousuja mitä tässä on metsästetty jo kohta vuosi. :)

    VastaaPoista
  2. Tämä mallisto ei viehättäny mua yhtään. >:

    VastaaPoista
  3. upeetaupeeta ! farkkunahkayhdistelmä näyttää vaan niin hyvälle. olispa kevät jo!

    VastaaPoista
  4. anna-maria: No aijaa!! Mä olen niin tän malliston ja wangin linjoilla, että taitaa jäädä kukkamekot kaappiin nyt keväällä ;) Nahkahousut vois olla jotain, kunhan vaan uskaltaisi :))

    anonyymi: No höh, pitänee esitellä vaihtoehtoisia kevätkesä-mallistoja :)

    anna: Mä tarvitsen vielä jonkun supermakean nahkahomman mun farkkujuttujen kaveriksi, vitsit kun tietäis, mikä se sit on :D

    VastaaPoista
  5. KUOLAUS ! ihanaia. Tarvitsen farkkupaidan ehdottomasti jostain kesäksi:)

    VastaaPoista
  6. cara: Farkkupaidasta: Käy H&M:llä katsomassa, sinne on tullut vaaleita denimpaitoja (ks. mun eka postaus;))

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.