lauantai 13. joulukuuta 2008

Minä minä minä


(poikaystävän ottama kuva)

Monet ovat pyytäneet mua kertomaan jotain vähän enemmän itsestäni. Vaikka yhdessä kommenttiboksissani rajasinkin blogini aihealueeksi tiukasti vain trendit ja omat vaatteeni yms., voin nyt huvikseni kuitenkin paljastaa viisi asiaa musta, jota te ette tienneet – jos tätä lukevia kavereita ei lasketa. Joskus on ehkä tulossa uudelleen kyselytunti, mut sen aika ei ole vielä.

1. Sanoitin ja sävelsin biisejä joskus yläasteella. Mulla oli sellainen oma kirja biiseille, jotka ovat näin jälkeenpäin katsottuna melko naiiveja ja hupaisia, mutta tulipahan tehtyä. En muista missä se kirja on, veikkaan että Keski-Suomessa mun vanhempien luona. Tähän liittyy toki myös se, että soitin aikoinaan 14 vuotta pianoa ja jokusen vuoden viulua, osan siitä musiikkiopistossa, mut se ei ole niin mielenkiintoista.

2. Pienenä uskoin vahvasti, että olin oikeasti Ruotsin prinsessa, joka oltiin vaan adoptoitu suomalaiseen perheeseen. Aika julmasti tehty Bernadotteilta.

3. Olen aivan surkea matematiikassa. Yläasteella en tehnyt sen oppimisen eteen mitään, mutta sain silti hyviä numeroita (9-10), joten siitä rohkaistuneena otin lukiossa pitkän matikan ja todellisuus iski kovaa kasvoille. Ylppäreissä se oli mun ehdottomasti huonoin aine ja arvosanaksi tuli B. Taisin vastata yhteensä 4 tehtävään, ainakin oma nimi meni oikein.

4. Jouluun liittyen: olen meidän perheen virallinen piparkakkutalon koristelija. Nyt kun olen jo vuosia asunut poissa kotoa, äiti on soitellut ennen joulua mulle, että pitäisi tulla nopeasti kotiin kuorruttamaan piparkakkutaloa tai joulusta ei tule yhtään mitään.

5. Aurora ei ole mun kutsumanimi, vaan kolmas nimi. Pienenä halusinkin vaihtaa nimeni Auroraksi tai Mariaksi, joka taas on mun toinen nimi. Ykkösnimi säästettäköön mut IRL tunteville :)

Five things you didn’t know about me:

1. I composed songs when I was like 15 year old. I also created lyrics to those songs and they’re quite naive and funny today. I’ve played piano for 14 years, but that’s not so interesting.
2. When I was really young, I believed I was Swedish princess and my parents had only adopted me to a Finnish family. Bernadottes are cruel.
3. I’m lousy in mathematics. I mean really bad.
4. I’m our familys official decorator when it comes to a house made of cinnamon bread. Mom gets worried if I don’t come home early before Christmas eve.
5. Aurora is not my first name, it’s the third name. Maria is my second name and the first one I’ll save for my friends and folks, who know me in real life :)

3 kommenttia:

  1. Oikea etunimesi on kaunis. =) Eipä ainakaan jokaisella tule vastaan!

    VastaaPoista
  2. Kivoja pikku pilkahduksia oikeaan elämään. Tuo lumikuva on muuten todella kaunis. Olispa meilläkin edes vähän lunta! Tai no, onhan sitä vielä pieniä pilkkuja siellä täällä, mutta tuollaisista maisemista saa vain haaveilla.

    VastaaPoista
  3. ragdoll: Kiitos kovasti, se on vähän ehkä liiankin yksilöivä :)

    may: Noh, ei Helsingissä ole enää lunta eikä Turussakaan, mutta todistettavasti sitä ainakin oli tänä talvena!

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.