perjantai 14. marraskuuta 2008

Toivepostaus: Top-listan

Jag shoppar i Stockholm just nu, men ni får njuta av mina texter ändå (eller lida, beror på hur man ser det)! Kun mun blogissa oli jokin aika sitten kyselytunti menossa, kysyttiin muunmuassa 5 mun suosikkia ruotsalaista ja suomalaista blogia. Suomalaiset pistän hetkeksi vielä jäihin, koska mun suosikit muuttuu jatkuvasti ja olen jäänyt jumiin vasta pieneen osaan enkä tutkinut Suomen blogikantaa vielä tarpeeksi.Kerron niistä joskus myöhemmin!

Ruotsalaisia blogeja olen sen sijaan lukenut tuhat kertaa kauemmin ja siksi osaan jo muodostaa suosikkilistani niistä.

1. Linn Gustafsson
En pitänyt Linnin muutosta pause.se -portaaliin, mutta sisältö on pysynyt melko samana. Linnin joka päiväiset päivän asut ovat piristäviä, sillä hän käyttää lempivaatteitaan usein, vain yhdistellen niitä eri tavoin. Realistista - ja sitä paitsi on taito osata yhdistää samoja vaatteita eri kokonaisuuksiin!

2. Fashion Flash -Karoline
Karoline muutti yhtä lailla pause.se -portaaliin, joten kaksi suosikkiani löytyvät ainakin helposti saman katon alta! Karolinella on oikein rough tyyli, juuri sellainen, johon olen tällä hetkellä kallellani. Revittyä, kulutettua, nahkaa, turkista. Love it! Sitä paitsi, jos saisin valita, haluaisin eniten maailmassa näyttää juuri Karolinelta, hän on mielestäni superkaunis.

3. Elin Kling
Kling tuntuu olevan aina iloisella päällä, matkustelee paljon ja ostaa niitä vähän erikoisempiakin vaatteita. Vaikka kaikkia Elinin asuyhdistelmiä en voi allekirjoittaa, löytyy seasta aina jotain yllättävää, jonka tahtoo heti kopioida itsekkin. Jos Linn on tylsä (kuten se joskus vaan on!), niin Elinin blogissa on ainakin jotain uutta.

4. Eleonores blogg
Jos kaipaan jotain yksinkertaisen suloista lookkiini, on syytä käydä Eleonoren blogissa. Hänen asuyhdistelmänsä eivät ole rajuimmasta päästä, mutta käyttökelpoisia ja yksinkertaisen söpöjä. Joskus nimittäin tekee mieli heittää kaikki Givenchy-ketjut ja nyöribootsit vähäksi aikaa nurkkaan :)

5. Sofis snapshots
Sofi Fahrmanilla on vähän liikaa rahaa mun makuun. En pysy ikinä kärryillä, mitä vaatteita hänellä on ja mitä ei ja mitä on ollut, kun hän käyttää niitä vain kerran. Muodissa tuntuu kyllä osaavan asiansa, vaikka joskus tietty näkisi mielellään jonkin paidan toiseenkin kertaan eri tavalla yhdistettynä!

Mut se täytyy sanoa, etten juuri koskaan lue Kenzaa, Lisaplacea, Nio till Femiä tai mitä niitä nyt onkaan. Sen sijaan listalta löytyy myös Sofin pikkusisko Frida Fahrmanin blogi, Fashiongirl-Sofie ja ties mitä muita. 
Mitkä ovat teidän suosikkejanne ruotsalaisista blogeista?

8 kommenttia:

  1. Kuten jo taidat tietää niin Eleonore on yksi suosikeistani ja niin myös Frida Fahrman. Tai jotenkin samastun enemmän häneen kun isosiskoon Sofiehin. Ja se on totta hänellä on todellakin varaa kaiken maailman Cahnel laukkuihin sillä hänellä on enemmän kuin yksi sellainen garderoobissaan. Muuten hänellä taitaa olla pikkasen snobi maine Ruotsissa tai ainakin serkkujeni serkku, nyt meni mutkikkaaks mut kuitenkin kun me tavattiin tässä kesällä juhlissa niin tuli sitten puhuttua muotiblogeista ja niin edelleen niiin hän sanoi juuri että Sofieta pidetään pikkasen snobina kun sitä mennään yks kaks ostamaan noin vain YSL korkkarit. Mutta jos sitä on varaa niin mikäs siinä ei mua haittaa kyllä niitä laukkuja ja kenkiä on kiva katsoa myös täällä ruudun toisella puolella!:)

    Minusta Linin muutto pause.se sivustolle ei olut kauhean onnistunut mutta nyt kun sivu on visuuaalisesti muutettu niin se on paljon parempi ja nyt voin jo sanoa että ihan hyvinhän se muutto meni ja hänellä on kyllä todellakin rento tyyli mutta kuienkin siinä on piiku twisti ja siihen voi helposti samaistua!:)

    VastaaPoista
  2. Linkkiä kehiin? Mulle ruotsin muotiblogit ovat vielä ihan outoja.

    VastaaPoista
  3. Samoin,voitko linkittää blogit, jotta löytyisivät helpommin ;)

    VastaaPoista
  4. Samoja minäkin seuraan. Ja yksi lisäsuosikki on Modefeberin Caroline. Mä taas tykkään kun blogeissa on kalliita juttuja, koska oman elämäntilanteen takia itsekin käytän sellaisia osana pukeutumista. Ymmärrän kyllä nuoria joilla siihen ei vielä ole mahdollisuutta. Olisi tosi tylsää jos kaikissa muotiblogeissa viljeltäisiin ainoastaan ketjujen ja kirppisten vaatteita.
    Eli Sofi uppoaa muhun noista oikein hyvin :) Ja mun uusin löytö on according to Jennie, Glamour.se sivustolta.

    VastaaPoista
  5. äppelblom: Joo, Eleonoresta taisi joskus olla puhettakin... Niin, no varmaan saakin snobin maineen kun ostelee joka päivä jotain kallista, mut mua ihmetyttää eniten, mihin hän ne kaikki uudet vaatteensa sulloo. Mulla tulisi huono omatunto, jos käyttäisin vaatteitani vain kerran! Linnin blogi on alkanut taas parantumaan, ensin en tykännyt pause.se:stä yhtään! :)

    ele ja cristal: Ää, mä kuvittelin linkittäneeni noi nimet! Mun koneella linkit toimii, toimiiko nyt teidänkin?

    malia: Joo, unohdin kokonaan Carolinen! Mulle tietty opiskelijana on vaikeaa joka kuussa ostaa paljon kallista, joten koen läheisemmäksi esim. juuri Linnin, jolla on kallista (esim. Chanel), mutta myös H&M-tavaraa päällään. Sofissa ei oikeastaan ärsytä se kalliin tavaran ostelu, vaan se kertakäyttökulutus. Mulle tosiaan tulisi huono omatunto worn once -käytöstä, kun vanhemmat yrittivät opettaa säästämään ;)

    nola: Hän on kyllä todella tyylikäs, mutta rento samalla, I love it :)

    VastaaPoista
  6. itse olen kanssa lukenut ruotsalaisia muotiblogeja ainakin tsiljoona kertaa pidempään ja aktiivisemmin kuin suomalaisia, tosin nyt olen vähän saanut jonkinlaista otetta suomalaisistakin.
    itse luen kanssa noita kaikkia samoja joita sinäkin, mutta niiden lisäksi tooosi monta muutakin kuuluu suosikkeihin, kuten esimerkiksi 4inches, almah, emmylinnea, emma nygren, shecity, ellen claesson, ofelia stigert, ebbas blogg, nailpolish... ja monia muita!

    VastaaPoista
  7. anna: Mä luen kanssa satunnaisesti muita, kuten just shecitya ja ebbaa, mutta noi almah ja muut menee vähän ohi multa, kun olen niin paljon vanhempi kuitenkin. Tossa sun listassa oli pari sellaista joista en ole kuullutkaan, pitää varmaan käydä tsekkaamassa! Kiitos vinkistä! :)

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.