torstai 28. elokuuta 2008

Voiko materiaaliin rakastua?

Toivottavasti voi, silllä musta tuntuu, että olen rakastumassa samettiin. Aikaisemmin en ole koko materiaalia noteerannutkaan, kuitannut sen kasariysärin kultaisena jäänteenä. Vakosamettia tuli tosin käytettyä housuissa ja takissa joskus lukion aikoihin, jos oikein nyt muistan, mutta tällä kertaa kyseessä on se aito sametti. Se himmeästi hohtava, satujen kuninkaan kaapusametti. Hillitysti yhdisteltynä se on niin kaunista... Loimusamettikin kelpaa, kyllä.

Täytyy nyt sametille varoitukseksi sanoa, että ihastukseni ovat usein lyhytaikaisia, mitä materiaaleihin tulee. Se ei tarkoita, että tunteita olisi yhtään sen vähempää. Rakastan tiettyä vaatetta aina niin paljon, että haluaisin pitää sitä päälläni päivin ja öin - ja sitten tulee se kyllästyminen. Vähän niinkuin ahmin uutta lempiruokaa viikkokaudet, kunnes en enää kestä haarukallistakaan.
Nyt mennään sivuraiteille, oikeasti mun piti vain kertoa, että haluan hankkia jotain samettista kaappiini.
Tässä hän sitten on, rakkauteni (joo, tosiaan sametti, ei tuo tyttö, leikin vain proosallista). Tuomitkaa tai ihastelkaa.
Photobucket
Kaikki kuvan irtovaatteet ovat NAP:ista, joten ne ovat järkyttävän kalliita, kuinkas muuten. Luulen kuitenkin, että mun vastaavasta butiikista - UFF:ista - voisi löytyä jotain hyvin käyttökelpoista. Käyn vilkaisemassa töiden jälkeen, jos vaan ehdin.

PS. Olen taas oikeasti siis töissä :)

kuvat: net-a-porter.com, garancedore.fr

6 kommenttia:

  1. Mä en voi kuvitella ostavani itselleni samettivaatteita, jotenki se materiaali tuntuu ahdistavalta. :D

    VastaaPoista
  2. Ostin vuosi sitten UFF:n parin euron päiviltä nilkkapituisen samettimekon, jonka myöhemmin lyhensin ihan miniksi. Vielä en ole sitä pahemmin käyttänyt, kun miellän jotenkin sametin syksyn ja talven materiaaliksi ja mekon sain tosiaan lyhennettyä vasta viime keväänä.

    VastaaPoista
  3. Erhmm, itse en kyllä pystyisi (ainakaan vielä) pukemaan samettia ylleni :D

    VastaaPoista
  4. Kun olin sovittamassa/ostamassa farkkuja urban assa niin siellä oli niin ihanat pehmeät housut, olivat ihan kun samettia mutta en uskalla luvata ja väri oli ihan sama kun tossa kuvassa olevat housut. Harmi vaan niin ne oli sellaset tosi leveä lahkeiset mutta jos olis ollut vähän kapeammat niin olisin ihan varmasti kokeillut!:) Niin ja Dagmarilla on niin ihana samettihame!:D

    VastaaPoista
  5. Sametti, just tuollainen vähän läikehtivä, kyllä kiinnostaa (ja joustava versio, eli PLYYSSI!)!! Kirppareilta sitä tosiaan löytyy. JA nyt mä tajusin haluavani sen himmeästi hohtavan joustosamettisen pikkumustan (tai siis replikan siitä) mikä mun isosiskolla oli koleana depechemode-talvena -89! Aika piukea, tulppaanimainen hameosa ja balettimainen selkä. Oh.

    VastaaPoista
  6. poff: Mä taas oon ihan äskettäin syttynyt sille ajatukselle, ja nyt se tuntuu syysmateriaalien ykköseltä! :D

    pinja2: Kuulostaa ihan mielettömän hienolta mekolta, onko sulla siitä jossain kuva? Haluan kanssa samettiminimekon!! :)

    miu: Mä voisin kokeilla, tietty voi paljastua myöhemmin huonoksi ideaksi :D

    äppelblom: Dagmarilla, on vai! Sitä ei taideta myydä Suomessa, vai oonko mä aivan väärässä? Haluaisin nimenomaan hameen tai mekon... :0

    sugar kane:Vähänkö nauroin tolle plyyssi -sanalle :D MÄKIN HALUAN SELLAISEN kun sun siskolla, se kuulostaa aivan mahtavalta!

    VastaaPoista

Otathan kommentoidessasi huomioon, että kommentteja hyväksytään/ei hyväksytä blogin kirjoittajan harkinnan mukaan.